hej..
joo jag vet ochså hur det är ...visst misslyckas alla nån gång..men då måste man va karl nog å stå för det..det ska INTE drabba kunden..
men det som retade mig mäst va folk som lämnade in grejer...å bara skulle ha tittat över förgasaren
då maskinen gick lite dåligt....joo visst man rengör förgasaren,byter membran å ev filter...å grejen e stendöd..
då man kollade upp om det fanns gnista eller i värsta fall om skiten skurit..så va det ofta det som va felet...
då man kontaktade kunden så nääää inte va det nått fel på varken tändning eller kolv..den gick hur bra som hällst....joo tjena visst grejen va sten död då vi "bara skulle serva förgasaren"
å kunden vill hämskt gärna lasta över att vi kört sönder grejerna....
hände väl att man drog nån ramsa över sånna rep.....
va ungefär som då det kom in en gubbe på verkstan å skulle ha servat upp röjsågen på stuts
å samma fel förgasar problem...tyckte synd om gubben så jag avbröt ett cykelrep
å tvär tittade på sågen.
misstanken fanns att det inte va nått förgasar problem ..men jag grundställde sågen å prövade
nää den va död...
då jag drog i den tyckte jag att kompen va lite pissig...så jag sa att det e nog inte förgasaren som e fel utan den ha nype på kolven...nää sa kunden det e omöjligt....
muttrade lös lljuddämparen å kollade...japp 2 fina sträck på kolven visade kunden felet å sa att det e bara ny kolv som gäller...
jaja sa gubben tog skrotet i handen å for hem
?
fick jag betalt för skruvningen...näää,dan efter for han å köpte en ny husqarna såg hos konkurenten...då vi bara sålde stihl.......GRRRRR
efter det så råkade man alldrig ha tid med å va snäll allt gick i turordning å innan man skruvade va kunden ute ur affären...