0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: utopiazz skrivet 24 maj 2011, 16:44:52Citat från: Olle61 skrivet 24 maj 2011, 16:26:58Det går nog att använda innedelen till en (defekt) luft-luft värmepump.Är inte röret är lite väl klent för att använda vatten som kylmedium? Någon som vet svaret på denna fråga?? Har själv två st innedelar från panasonic liggandes och tänkte ev. köra dom i källaren där jag har el-raddar idag, speciellt vintertid..
Citat från: Olle61 skrivet 24 maj 2011, 16:26:58Det går nog att använda innedelen till en (defekt) luft-luft värmepump.Är inte röret är lite väl klent för att använda vatten som kylmedium?
Det går nog att använda innedelen till en (defekt) luft-luft värmepump.
Hade tanken att bygga på en kondensor från bil-AC. Den är både stor och pallar för trycket men samma klena rördim.
Sitter det inte flera 8mm-slingor parallellt i den?
Citat från: TokJan skrivet 24 maj 2011, 21:31:19Hade tanken att bygga på en kondensor från bil-AC. Den är både stor och pallar för trycket men samma klena rördim.Citat från: purjo__ skrivet 25 maj 2011, 07:56:36Sitter det inte flera 8mm-slingor parallellt i den?Vet inte riktigt än, måste besöka Biltema för att få se en i verkligheten.
Citat från: TokJan skrivet 25 maj 2011, 09:13:46Citat från: TokJan skrivet 24 maj 2011, 21:31:19Hade tanken att bygga på en kondensor från bil-AC. Den är både stor och pallar för trycket men samma klena rördim.Citat från: purjo__ skrivet 25 maj 2011, 07:56:36Sitter det inte flera 8mm-slingor parallellt i den?Vet inte riktigt än, måste besöka Biltema för att få se en i verkligheten.Det var iofs Elmers konvektor jag pratade om... Men den kanske är från Biltema.
Är inte röret är lite väl klent för att använda vatten som kylmedium?
det finns att köpa färdiga innerdelar som ser ut som innerdelen från en luftluft pump fast dom e byggda för å växla vatten värme
hej .det finns att köpa färdiga innerdelar som ser ut som innerdelen från en luftluft pump fast dom e byggda för å växla vatten värme tror dom gav ca 3500w å såg riktigt fina ut med fjärr å allt ...men....kommer f-n inte i håg va firman heter dom sålde solfångare å nån plastbåt i halv fabrikat jävligt billigt priset på konvector ellementet tror jag va typ 3000kr... va inne på ett sånt till mitt garage å tvättstugan
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 26 maj 2011, 10:45:16hej .det finns att köpa färdiga innerdelar som ser ut som innerdelen från en luftluft pump fast dom e byggda för å växla vatten värme tror dom gav ca 3500w å såg riktigt fina ut med fjärr å allt ...men....kommer f-n inte i håg va firman heter dom sålde solfångare å nån plastbåt i halv fabrikat jävligt billigt priset på konvector ellementet tror jag va typ 3000kr... va inne på ett sånt till mitt garage å tvättstugan Jula har den här http://www.jula.se/flaktkonvektor-vattenburen-4350-w-416087