0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Joo, så är det ju, man gillar doggen så mycket, tar tom med'na till jobbet oftast även om frugan skulle vara ledig/hemma.
Häromdagen när jag var och hämtade delar av familjen på Luleå flygplats kom en liten späd (50 kg?) kvinna med en Grand Danois, och klev helt oblygt ändå in i väskutlämningen där en massa folk trängdes.En darrig dreglande Grand Danois är inte vad jag vill se på en flygplats, och speciellt inte om den "hålls" av en tjej som är lättare än hunden.Är det ens lagligt att ta in en hund på ett ställe som en flygplats?
...Men för andras säkerhet (även psykiskt) bör hunden bära munkorg
...Munkorg var inte en dum ide, gäller ju samma sak egentligen när hon är kopplad utanför affären
Ja PAXMAX om ngn skulle reta eller skada min vovve och jag fick syn på det, då skulle alla min timmar av intensivt UFC tittande ge utdelning. För man blir väl duktig bara av att titta på det, eller
Citat från: kamilenski skrivet 16 maj 2011, 10:58:56...Men för andras säkerhet (även psykiskt) bör hunden bära munkorgCitat från: leifa.k skrivet 15 maj 2011, 23:06:17...Munkorg var inte en dum ide, gäller ju samma sak egentligen när hon är kopplad utanför affärenFrågan är inte så mycket vad hunden skall tåla, utan vad är du villig och utsätta den för?Oöm behandling av främlingar kan naturligtvis få den mer suspekt mot främlingar och/eller rubba hundens förtroende att du håller den säker(ifall den ser dig som ledare).
...polisanmälde idioten,men han klarade sig undan pga att man inte kunde utgå från att hunden inte ville....bli petad i röven......tyvär ger jag mig fan på att om hunden tuggat a-lagaren så skulle det ha vare hundens fel...