Om man antar att Jas bilden inte är manipulerad så är dom tagna vid två olika tillfällen pga:
betraktningsvinkel mot platsen
annan tid på dygnet, se skuggornas vinkel på plan, containers(?), hangarer
annan årstid, se mängd lövverk(titta på träden och buskarna)
olika antal containers(?) uppställda på vänsterkant
"Jas bilden" saknar googles vattenstämpel
Googlemaps bilden på låg upplösning är skarpare än JAS bilden publicerad(på DN iaf)
Om man antar att "Jas bilden" är manipulerad:
JAPP samma bild som google, ingen tvekan! allt är lögner om att JAS varit inblandad, det ligger en stor konspiration bakom allt.
Illuminati skall ta över Libyen för att få kontroll över USA's lilla guldreserv genom att trycka mer pengar åt judarna, allt finansieras av Libyens olja och hemliga diamantreserver bla bla Bilderberg gruppen osv...

Jag tog "googlebilden" från länken i DN artikel, gjorde den svart-vit, vred den 165º vänster, blev tvungen att ändra lite i höjd/bredd för att matcha dom (innebär olika betraktningsvinklar*), kladdade dit svarta zonerna.
* = min bild blev inte bra matchad höjd/bredd, min är lite för bred. Matematiska förhållandet på Jasbild = 0,32 VS Googlemaps 0,34 innan jag joxade till det halvtaffligt
Min bedömning är att bilden är tagen på något annat sätt än googlemaps, dock så verkar flygplanen vara mer museumföremål än stridsberedda så det strategiska- och militärvärdet på bilden känns rätt lågt.
(Edit nr.12: klicka på bilden för större kopia)