0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Måste veta säkert. Har provat lossa den på vanligt håll vilket resulterade i att drevet sprack där jag fäst hållverktyget (Haynes ritning) så nu har jag två friska gängor kvar i drevet, går det där också vet jag inte vad jag ska hålla i.Alternativet är att lämna in den till vw-verkstad men de vill ha 15000 för det + vad nytt drev kostar. Går å funderar på att byta hela motorn, kostar bara 9000 + jobbet och då har den inte gått mer än hälften (12000mil). Finns t.o.m utrymme att lämna in den och få jobbet gjort.Vad hade ni gjort?
Alternativet är att lämna in den till vw-verkstad men de vill ha 15000 för det + vad nytt drev kostar. Går å funderar på att byta hela motorn, kostar bara 9000 + jobbet och då har den inte gått mer än hälften (12000mil). Finns t.o.m utrymme att lämna in den och få jobbet gjort.Vad hade ni gjort?
Citat från: hplp skrivet 23 april 2011, 14:48:49Alternativet är att lämna in den till vw-verkstad men de vill ha 15000 för det + vad nytt drev kostar. Går å funderar på att byta hela motorn, kostar bara 9000 + jobbet och då har den inte gått mer än hälften (12000mil). Finns t.o.m utrymme att lämna in den och få jobbet gjort.Vad hade ni gjort?Bytt verkstad. Och bilmärke. 15 papp för en packbox???Slutade med VW-Audi träsket efter att ha tröttnat på deras verkstäder.Skulle byta kamrem på en Multivan. Eftersom VAG hade kö och dessutom var dyra och hade dåligt rykte så lämnade jag den till annan verkstad. Denne ignorerade att byta vattenpump. Som skar efter 40 mil.Håhåjaja.Gängan? Varför inte fråga på http://www.vwgolf.se lr http://www.gtiklubben.nu/forum/
Fan va jag kan vara otydlig! Jobbet gällde byte kamrem, packbox och topplockspackning. Enbart kamrem samt div hjul o vattenpump gick på ca 11000, dock ej packbox, fattar nu varför inte.
Släppa den,,ja just det, avlasta bultens spänning. ThumbsupOm jag slipar en skåra, se pil, så måste spänningen bli avlastad och då kan det inte vara så svårt att lossa den och jag har ju fortfarande något att hålla emot i. Gasverket får vänta lite till.