0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
I morgon kommer riggen. Då är det dags alltså... borrhålsångest hela dagen. Grannen mitt över gatan (som har 80m hål....) hade 3 meter till berg och dom använder fortfarande överskottsvatten för att vattna blommorna med.. och det var ju ett tag sedan det borrades, givet djupet så att säga..... Sån tur är ringde borraren 18:30 torsdag för att meddela att dom kommer fredag morgon. Då han jag montera ner ett staket i stället för att deras kaptrissa kom fram. En grej jag oroar mig över är telefonledning (nedgrävd och borde korsa hyfsat där det ska borras och dra ledningar) samt dagvattenslingan och dess frånlopp. Hoppas gubbarna har koll. Nämnde även att det väl var nästa vecka dom skulle komma och då fick jag svaret att det är i morgon eller i höst som gäller. heheh. torsk man är. eller ägd som det heter.
Det enda underliga jag hittar på SGU kartorna är den underjordiska sjön av hetvatten kring 230m med hundratals liter i sekunden tryck.
hålet är väl gissningsvis 6 meter. Firman jobbar med 3 team. 3 lastbilar kommer med prylar och dumpar dessa och drar sen. Sen efter några timmar kommer en borrare och börjar koppla ihop alla slangar och maskiner och ditten och datt. Han kläcker att det tar ett par dar vilket jag inte kände till. När han väl är klar kommer det ytterligare nått nytt gäng och sätter slang och gräver ner den etc. När borraren är klar på tisdag så kommer dessa några dagar senare vad jag förstår. Så, som sagt. Dom han väl få ihop allt och borra ner någon meter till berg och sätta rör. Sen vare dags för fredagsavslutning och då var jag redan borta på studentmottagning. Vägen är full med containrar och kompressorer och våra bilar står hos diverse grannar.
När jag ansökte fanns inga sådana krav. Inte heller står det något omdetta i kommunens rekommendationer.Jag har rörritningar som de som byggde tagit fram. Dessa visar grovt vart det går. Tele finns inte med. Det blir nog bra dom har väl gjort detta förr.