0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
det är platta på mark. typ 5 x 2 meter. Har tidigare varit halvdant målad med någon enkel garagefärg. garaget, som förrådet är vidbygt med, har en rad leca under väggarna. Vilket innebär att förrådet oxå har det på den väg som vetter mot garaget. Övriga väggar i förrådet har reglat ner till plattan. Som är torr och ligger högt ovan jord, så att säga.. Tidigare har det varit en rad kakel som golvlist, typ, den är bortknackad och hjälpligt spacklad. Golvet har inkommande vatten invid väggen som blir lite knepig att kakla snyggt så att säga..... Samt ett rensbrunnslock i järn om 30x40cm cirka. Inte en aning hur jag ska lösa brunnslocket och inkommande vatten. I övrigt är det helt rakt och bör därmed vara en enkel match. Bakre delen skall täckas av allehanda VP-grunkor Så jag lär väl börja där och jobba mig ut mot ytterdörren. Jag kommer grunda med sån där gul primer på det nu vältvättade golvet. I morgon ska jag åka o köpa granitklinker och fix. Det är garagestatus och inte våtutrymme så det känns som ett bra ställe att börja lära sig på. Jag tänkte lägga golvet först och därefter lägga en rad upp som golvlist. Är det enkelt och kul så kaklar jag sedan med vanligt kakel ca 1m upp och målar resten. Fogen ska va svart som natten så den inte blir smutsig. Lysröret i taket skall bytas ut mot någon vacker belysning som kan leva upp till av installatören förevisad belysningsstandard för en värmepump. Dvs något som egentligen är till för vardagsrum eller bättre Bankar man till klinkret med en gummiklubba? eller är det handkraft som gäller. Jag tänkte köpa sånna där plastkryss.
Ånej va jobbigt. Jag som var så inställd på att köra golvet nu men jag tror ni har rätt. På ena sidan, den mot garageväggen finns en betongkant som är satt när plattan gjöts. Den fungerade tidigare som avsatts för kakelgolvlisten och är i våg. Sen kan jag använda den som måttpunkt för andra sidan. Sen lägger jag golvet och gör någon mjukfog mellan golv och "golvlist". typ?
Jag tror att typ är bra. Är dock lite orolig för att typ i just detta fallet kanske resulterar i en lite väl fet/bred fog mellan golv och vägg. Men det blir nog typ bra
rätt fixkam. Ok det ska jag fixa. Jag har testat att exempelvis slipa med rundslip och typ golvslip men färgen sitter bra."Fogstorleken bestämmer du själv". Även detta faller alltså under kategorin "typ"