0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Köper en direkt när den kommer med inbyggd webserver och bara är att jacka in i nätverket, WiFi, mdns (bonjour)-stöd, webbaserad konfiguration etc.En fristående enhet som sköter allt utan att behöva skicka data till en dator eller extern tjänst alltså.
Det du efterfrågar är alltså en liten PC med allt inbyggt.
Som sagt, portöppningstvånget kommer bort, och vi kommer troligen att kunna erbjuda en möjlighet att skicka data till en egen server, mot en extra kostnad naturligvis, är det något mer du saknar då?Wifi får du ju med den trådlösa accesspunkten för 300 kr.Vad bonjuor är vet jag inte Konfigurationen ÄR webbaserad.Det jag inte förstår är varför man inte nöjer sig med vår webtjänst.Det är en himla massa jobb att konfigurera databastabeller, rapporter, grafer, webkonfiguration o.s.v. "bara" för att man vill ha det på en egen server, som dessutom antagligen är långt ifrån lika säker.På vår server görs backup varje dag, vecka, och månad, till servrar som står i helt andra lokaler.Men det är klart, om det du vill ha är fri tillgång till allt vi utvecklat under mer än 3 år, och bara betala 1150 kr, så förstår jag ditt önskemål, men det är naturligvis helt uteslutet, om jag inte får en dödsdom och beslutar mig för att ge bort allt jag äger.
Den typen av saker du efterfågar kommer troligen i de kommande betalkontona, exakt vad som kommer är inte helt klart, men det mesta av dina önskemål, vågar jag lova, kommer att uppfyllas.Som du säger är det inte jag som styr över webtjänstens möjligheter, utan Andreas, och den typen av frågor tar man mest effektivt i forumet på e-logger.seLoggern drar ca. 3 Watt...Om det blir som jag tänkt kommer man att kunna få sekunddata så länge man har PC-programmet igång parallellt med webtjänsten, så när/om man har en intrimmning som kräver täta uppdateringar, då kan man övervaka detta via PC-programmet, och när man vill se mer långsiktiga trender så kan man använda webtänstens gratiskonto (10 sekunders medelvärden), eller betala en slant för att få tätare lagringsintervaller.