0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Svt1hd, svt2hd o tv4hd är egna separata kanaler. Dom sänder kanske 20-30% i hd resten är vanlig standard tv.När dom sänder hd så passa på o växla fram o tillbaka mellan en vanlig kanal o en HD kanal, garanterat att du ser skillnaden.Men för att se hd överhuvud taget så måste du ju ha en mottagare, ett abonemang och en TV som stödjer detta.
Du har rätt i Boxer om man nu köpt en sprillans ny i dagarna TV o betalat extra för en T2 mottagare eller köpt en separat T2 mottagare för många tusenlappar för att kunna se... SVT1HD, SVT2HD, TV4 lokalt, TV6 samt någon lokalkanal. ThumbsupMen i realiteten så brukar man abonnera på någon form av abonnemang så man får lite mera utbud samt ofta rabatt på boxen.
Det var ett utdrag från Samsungs hemsida, inte mina ord, men det framgick inte.Jag vill inte ha mer än en fjärrkontroll och jag är nöjd med utbudet i d.s.k fria kanalerna.Men det är retfullt att de säger att den kan ta emot HD-tv när den inte kan det.Kan man tvinga dem att komma hit och byta motagardelen i tv n.
Nej inte dvb-t2, men det står i klartext att den skall kunna ta emot hd-tv signaler. Men jag tror också det vore meningslöst att försöka kräva nåt sådant.Föresten var det max ½år sedan jag köpte den, om jag minns rätt.