0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jamen, har ni inte fattat än? Är man tillräckligt övertygad i sin tro så kan man tro på vad som helst, tom dumheter som de troende gör. Jag är tillräckligt övertygad i min tro, så jag tror på min postlåda... inrättar hela min tillvaro efter vad min gud säger till mig, dvs min postlåda. Jag är övertygad, det är ju så det funkar, indoktrinera folk, eller dra in dom i en speciell tro...tom Jehovas medgav att jag hade rätt när jag konfronterade dom med postlådan .... lägg ned och förkasta. Har ni religioösa någe bevis till det ni hävdar, fram med det, tror nog ni kommer till korta! Man är inte sämre för att man inte är religiös! Slut.
Jag har konfronteras med bibelns budskap sen barnsben, närmar mej nu de åttio, men det är mycke i bibeln som jag ännu inte förstår. men det jag har upplevt av Guds nåd har berikat mitt liv och är tacksam för det.Vänligen Sune
Skillnaden är att man tackar nej till ett obestämt långt liv, flera tusen år eller till och med för evigt. Dock blir man inte odödlig!Valet är naturligtvis helt fritt!!MVH/Fidusen
...Darwins teori: ...än att tro att ingenting kan explodera...
Nå? vilket läger är du lutar du åt? outbildad eller en indoktrinerad idiot?
När Eva åt av den förbjudna frukten och även gav Adam att äta förstördes den perfekta genetiska uppbyggnaden och människan började att dö.Det tog ändå ca 830 år innan Adam dog, Eva finns ingen åldersbestämning och inte heller för andra kvinnor!
Jag är inte troende men det har inte blivit av att gå ur kyrkan.Man kanske ska ta tag i det nu..Citat från: Fidusen skrivet 18 april 2011, 13:15:56När Eva åt av den förbjudna frukten och även gav Adam att äta förstördes den perfekta genetiska uppbyggnaden och människan började att dö.Det tog ändå ca 830 år innan Adam dog, Eva finns ingen åldersbestämning och inte heller för andra kvinnor!Jag finner det mycket märkligt att du tror på det där Fidusen
det har aldrig någonsin funnits så många människor, samtidigt på vår jord som nu,
som har gjort JESUS till HERRE, i sina liv. Ökningen är progressiv, för varje bebis som föds till jorden, så tar fyra (4) människor emot JESUS i sina liv och får sina namn skrivna i Livets bok.