0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
... vi människor är ju tredelade, ande, själ och kropp, men ändå en enhet...
Hej 109an, det är inte jag som räknar, har bara återgett det som stått i medierna. Man räknar med ca. 500 000 personer, som på ett eller annat sätt deltar i kristen verksamhet. Inte muslimer el. andra.Vänligen Sune
...foga er efter era män...Det är en lite dålig översättning på det här skriftstället.underordna, foga kan ersättas med respektera, samarbeta och komma överens.
Hej Bossebus, Underordna er varandra i vördnad för Kristus. Ni kvinnor, foga er efter era män som efter Herren. Ty en man är sin hustrus huvud liksom Kristus är kyrkans huvud - han som också är frälsare för denna sin kropp. Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män. Verkar ju rätt ok eller??? Roll EyesJoh 3:16, kärlekDet är en lite dålig översättning på det här skriftstället.underordna, foga kan ersättas med respektera, samarbeta och komma överens.huvud kan ersättas med, en källa där man hämtar sin kraft.Betyder Joh. 3:16 något för Dej, så är Du min bror.Vänligen Sune.
...Du skall icket förtala....
...det finns vissa grundvärderingar i kristendomen som är allmänmänskliga...
Passa dig Lmf,Fick ett pahopp av en haromdagen nar jag rekommenderade folk i allmanhet att se den dar rullen....
(1.)Så länge man respekterar vad andra tycker så är det OK(2.)Vill man vara aktiv i ett samfund så skall man få lov att vara det utan att bli kritiserad...(3.)man får sig en takeställare när man ser tex en sådan här film...