0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tycka vad man vill om kyrkan, lik väl är vi formade av den.Alla ni som gått ur kyrkan, innebär det då att ni även förkastar huvuddelen av våra högtider och traditioner? Hur många vill egentligen att man ska börja riva kyrkor från 1100-talet för att kyrkoskatten blev för betungande? kanske hellre ser att man sätter en minaret i turnet?
Och Mose församlade Israels barns hela menighet och sade till dem: “Detta är vad HERREN har bjudit eder att göra: Sex dagar skall arbete göras, men på sjunde dagen skolen I hava helgdag, en HERRENS vilosabbat. Var och en som på den dagen gör något arbete skall dödas. >2 Mos. 20,9 f. 23,12. 31,16 Därav OB...
Hur många vill egentligen att man ska börja riva kyrkor från 1100-talet för att kyrkoskatten blev för betungande? kanske hellre ser att man sätter en minaret i turnet?
Hade man haft en kryssruta på självdeklarationen för vilka skatter som man tyckte verkade rimliga och som man ville bidra med hade jag nog inte kryssat i så många. Jag har inte mycket användning för försvarsmakten eller brandkåren just ny, likväl kan jag tycka att de fyller viktiga funktioner. Likadant är det väl med kyrkan, de fyller en övergripande funktion som alla bör bidra till, inte bara dom som använder kyrkans tjänster för tillfället.