0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Grrr va man kan bli irriterad. Efter första vintern så lossnar takstegen när snön rasar och lämnar två stora hål i plåten, stegen upp river även ut ett fasadbräde. Varför måste allt vara så kass kvalitet idag, de finns inget som håller längre. Förr satt saker och ting fast ordentligt, nu ska allt gå så fans fort så man hinner inte skruva fast stegen med mer en 2 ynka skruvar!Vi köpte stuprännor och stegen färdigt montede, fiman får ett argt samtal på måndag kan ja lova!
Har de bara förankrat stegen i plåten? Det tycker jag låter lite väl enkelt, det kan väl aldrig vara vanligt?
Får jag av nyfikenhet lov att fråga var du bor om snön inte gett sig förrän nu? Vi har inte haft mer än lite tillfälligt slask senaste månaden och i helgen utlovas det strålande sol och 13 grader. Grillpremiär är inplanerad.
Hej lustigt stod å funderade på samma sak på morgonen ...var för folk nästan bara monterar snöras längs ner på taken ...om man satte dubbla rader med snöras så måste ju belastningen på dom nedersta snöras skydden minska radikalt iomed vikten bör ju rent logiskt fördelas ut på det dubbla sen håller jag med om att hantverkare inte ofta gör det dom ska ...vet inte hur många snöras skydd som jag sett hängandes ner från tak varför jag funderade om detta va lite i solfångar funderingar då jag inte vill snö ska plocka ner dom från taket jag måste nog sätta skydd just under solfångarna om dom åker upp på taket