0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
För er som inte varit söder om gävle, så visst finns det glesbygt söderut också.
Norrland kommer förhoppningsvis inte att försvinna då den största delen av svea rikes tillgångar finns där.
Citat från: digitalrobert skrivet 22 mars 2011, 22:05:38Norrland kommer förhoppningsvis inte att försvinna då den största delen av svea rikes tillgångar finns där. Förstår inte vad du menar Villka jättelika oumbärliga tillgångar har svenska staten i Norrland?
Jag har aldrig besökt norrlands inland . Kanske det blir dags i sommar förrän det försvinner Vi besökte Stockholm i fjol , nu Norrlands tur ... Det som jag undrar lite ändå vad man ska göra där förutom att hälsa på släktingar . Jag menar liksom nåt som barnena tycker är kul ! Kanske ni Norrlänningar/västerbottningar kan ge nåt suveränt tips . För inte tycker ni väl att jag bara ska besöka Umeå ? eller ?
Citat från: rabalder skrivet 23 mars 2011, 00:05:19Citat från: digitalrobert skrivet 22 mars 2011, 22:05:38Norrland kommer förhoppningsvis inte att försvinna då den största delen av svea rikes tillgångar finns där. Förstår inte vad du menar Villka jättelika oumbärliga tillgångar har svenska staten i Norrland?Vilken planet är du på? Spelar väl ingen roll om det är svenska staten som äger gruvor osv.....dom får väl ändå in skatteintäkter? Men sen så är väl tex vattenfall statligt och dom har väl en del vattenkraftverk i Norrland?//Krister
Citat från: Rollster skrivet 22 mars 2011, 23:29:56 Jag har aldrig besökt norrlands inland . Kanske det blir dags i sommar förrän det försvinner Vi besökte Stockholm i fjol , nu Norrlands tur ... Det som jag undrar lite ändå vad man ska göra där förutom att hälsa på släktingar . Jag menar liksom nåt som barnena tycker är kul ! Kanske ni Norrlänningar/västerbottningar kan ge nåt suveränt tips . För inte tycker ni väl att jag bara ska besöka Umeå ? eller ? Runt Umeå finns inte så mycket.Vi vår iväg och åkte linbanan mellan skellefteå och någon gruvort i inlandet, det var rätt udda och lite kul för ungarna tror jag. De hade ett litet gruvtåg vid entren också, som man kunde åka en sväng på.http://www.linbanan.com/Linbanan.htmlMen det finns ju inte så mycket att göra här uppe om man inte gillar jakt, fiske, bärplockning, bad, forsar, djurparker, museum, kolla på vattenkraftverk och liknande.Söker du nöjen skall du nog inte åka norrut.Det du slipper är storstadsstress, och det kan väl vara väl så värdefullt som en massa aktiviteter, för vem fxxxn behöver mer att göra i dagens läge?En lugn stund med goda vänner, en grogg och lite skitsnack, räcker inte det för att man skall ha det trevligt?Samatalsämne: elpriser, värmepumpar, och de inavlade, korkade, tröga, fåordiga norrlänningarna som håller på att försvinna.
Tack för tipset angående linbanan Richard . Nä , du har rätt i att man gör nog mycket så det räcker ändå i det dagliga livet . Du nämnde djurparker , Kanske nämna någon som är värt ett besök !