0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är behjärtansvärt Fidusen det du gör, men antagligen ett sämre alternativ än reda pengar. Skall många miljoner människor flygas över halva jordklotet för något som de kan få hjälp med i sitt närområde? Vem tar kostnaden för resorna?Jag tror att om jag skänker en femhundralapp till någon seriös hjälpaktör så gör den mer nytta än vad ditt upplåtande av hem gör under en månad. Dessutom så har Japan väldigt mycket pengar som de nu hämtar hem för att lösa sina problem.Fin gest dock Thumbsup
Japans yta har väl inte förändrats nämnvärt? Den situation jag antar att du menar, om stora delar av landet skulle bli obeboeliga pga. radioktivitet kräver väl ändå inga tillfälliga boplatser i våra hem, då rör det sig om att inte kunna återvända på decennier.Vi får verkligen hoppas att det inte blir värre än vad det redan är, men jag står fast vid att jag inte tror på denna typ av hjälpinsats.
Citat från: Fattiglapp skrivet 17 mars 2011, 17:09:11Det är behjärtansvärt Fidusen det du gör, men antagligen ett sämre alternativ än reda pengar. Skall många miljoner människor flygas över halva jordklotet för något som de kan få hjälp med i sitt närområde? Vem tar kostnaden för resorna?Jag tror att om jag skänker en femhundralapp till någon seriös hjälpaktör så gör den mer nytta än vad ditt upplåtande av hem gör under en månad. Dessutom så har Japan väldigt mycket pengar som de nu hämtar hem för att lösa sina problem.Fin gest dock ThumbsupTack Problemet i Japan är att det finns ingen plats över, att erbjuda tillfälliga boendeformer på.Med ett kvadratmeterpris på över 100 000 kronor lever de flesta Japaner på mycket begränsade ytor där möjligheterna är små att ta in fler boende Japan är enda landet i världen som Tubhotell, där man ligger i ett rör på 1 x 2 meter.Man måste förstå skillnaden mellan Japans yta/ befolkning!Det finns helt enkelt inte plats om det rör sig om att flytta 1/4 av Befolkningen MVH/Fidusen
Föresten, gäller ditt erbjudande även Libaneser? Khadaffis " barn" har det heller inte lätt.
Citat från: hplp skrivet 17 mars 2011, 22:55:00Föresten, gäller ditt erbjudande även Libaneser? Khadaffis " barn" har det heller inte lätt. De som kommer från Libyen kallas för libyer (libaneser kommer från Libanon)
Citat från: utopiazz skrivet 18 mars 2011, 15:02:42Citat från: hplp skrivet 17 mars 2011, 22:55:00Föresten, gäller ditt erbjudande även Libaneser? Khadaffis " barn" har det heller inte lätt. De som kommer från Libyen kallas för libyer (libaneser kommer från Libanon)Tack för rättelsen. Thumbsup Ifrågasätter inte dina kunskaper men borde de inte kallas Lebaneser eftersom landet heter Lebanon?