0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Mekonomen och OKQ8 har propylenglykol, Mekonomens något billigare har jag för mig.
hej miljövänligt ? solfångar kretsen är ett slutetsystem å SKA inte läcka ut nån glykol gör den det så e det nått fel å ni bör repa anläggningensen så hur många 10 000 tals liter finns det i gammla bilar ? etylen glykolen är sämmre tål inte upprepade kokningar,den gammla hederliga sorten Propylen fixar lätt ett antaal kokningar utan att bli märkbart sämmre jag har fyllt min fångare med propylen glykol från jula eller ÖB å det funkar bra har efterfyllt ca 2 dl på 5 år ...misstänker det va luft eller i samband med luftning det försvann ...
Citat från: Dr Chun-Lan skrivet 15 mars 2011, 18:20:56hej miljövänligt ? solfångar kretsen är ett slutetsystem å SKA inte läcka ut nån glykol gör den det så e det nått fel å ni bör repa anläggningensen så hur många 10 000 tals liter finns det i gammla bilar ? etylen glykolen är sämmre tål inte upprepade kokningar,den gammla hederliga sorten Propylen fixar lätt ett antaal kokningar utan att bli märkbart sämmre jag har fyllt min fångare med propylen glykol från jula eller ÖB å det funkar bra har efterfyllt ca 2 dl på 5 år ...misstänker det va luft eller i samband med luftning det försvann ...Blandar du inte ihop dem nu?Etylenglykol är "den gamla hederliga" (giftiga), och propylenglykol är den miljövänligare ogiftiga.