0 medlemmar och 24 gäster tittar på detta ämne.
According to a report from the New York Academy of Sciences, due to the Chernobyl disaster, 985,000 people have died, mainly from cancer, between 1986-2004.[url http://english.aljazeera.net/indepth/features/2011/04/20114219250664111.html[/url]
Jag måste anse mig konverterad. Jag blir inte längre förbannad på sådana som zibro och rickard i tråden. Jag blir road. Det är väl ändå positivt En bra agitator slänger sig ju oftast med osanningar och gör det främst för att få blodet att rusa till i publiken. Det fungerar och är effektivt. Att zibro gått lång i oljeaktier gör inte saken sämre. Mer cred helt enkelt. men bortsett från detta så fokuserar vi övriga, sunt förnuftiga, hur tråkigt det än må vara, på att ta kol (no pun intended) på de fosila bränslena och hittar ersättning för dessa. Sen jobbar vi oss ner på listan över de värsta mördarna och i sinom tid ska ni nog se att vi hunnit skrota kärnkraften också. Och detta oavsett om det blåser eller månen står i rätt läge för tidvattnet i östersjön.
Citat från: David Rinnan skrivet 08 april 2011, 23:59:21Jag måste anse mig konverterad. Jag blir inte längre förbannad på sådana som zibro och rickard i tråden. Jag blir road. Det är väl ändå positivt En bra agitator slänger sig ju oftast med osanningar och gör det främst för att få blodet att rusa till i publiken. Det fungerar och är effektivt. Att zibro gått lång i oljeaktier gör inte saken sämre. Mer cred helt enkelt. men bortsett från detta så fokuserar vi övriga, sunt förnuftiga, hur tråkigt det än må vara, på att ta kol (no pun intended) på de fosila bränslena och hittar ersättning för dessa. Sen jobbar vi oss ner på listan över de värsta mördarna och i sinom tid ska ni nog se att vi hunnit skrota kärnkraften också. Och detta oavsett om det blåser eller månen står i rätt läge för tidvattnet i östersjön. Det blir många "att roas av" då framöver för "de sunt förnuftiga"..Nu har Kina bestämt sig för att stoppa importen av matprodukter från många områden i Japan:http://www.china.org.cn/business/2011-04/09/content_22320430.htm(Psst maijckel här blir det många att diagnostisera och sjukdomsförklara, Kineserna är ju många många miljoner som är oroliga..)
Citat från: zibrosc1235 skrivet 09 april 2011, 08:21:11Citat från: David Rinnan skrivet 08 april 2011, 23:59:21Jag måste anse mig konverterad. Jag blir inte längre förbannad på sådana som zibro och rickard i tråden. Jag blir road. Det är väl ändå positivt En bra agitator slänger sig ju oftast med osanningar och gör det främst för att få blodet att rusa till i publiken. Det fungerar och är effektivt. Att zibro gått lång i oljeaktier gör inte saken sämre. Mer cred helt enkelt. men bortsett från detta så fokuserar vi övriga, sunt förnuftiga, hur tråkigt det än må vara, på att ta kol (no pun intended) på de fosila bränslena och hittar ersättning för dessa. Sen jobbar vi oss ner på listan över de värsta mördarna och i sinom tid ska ni nog se att vi hunnit skrota kärnkraften också. Och detta oavsett om det blåser eller månen står i rätt läge för tidvattnet i östersjön. Det blir många "att roas av" då framöver för "de sunt förnuftiga"..Nu har Kina bestämt sig för att stoppa importen av matprodukter från många områden i Japan:http://www.china.org.cn/business/2011-04/09/content_22320430.htm(Psst maijckel här blir det många att diagnostisera och sjukdomsförklara, Kineserna är ju många många miljoner som är oroliga..)Nu blev det ett konstigt inlägg igen som inte säger ett smack.Men vi får väl hjälpa dig igen.Ja, ett 30 tal länder framförallt i Asien har satt importrestriktioner på vissa produkter från ett begränsat område i Japan. Det vore politiskt självmord att inte göra detta då vi vet att det finns en teoretisk risk att detta blivit kontaminerat av radioaktivt jod.Även lokalt i Japan hade man liknande reguleringar som jag tro har hävts igår.Sedan har vi ytterligare politiska varianter av handelsrestriktioner tex med Indien, men det tror jag att vi redan har behandlat i tråden.