0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har länge tänkt skrota laptopen till fördel för en macbook pro, är det någon som har erfarenhet av dem?
Tackar för input, då var den beställd Thumbsup
va är det som är bra med mac
Citat från: smurfen72 skrivet 06 mars 2011, 19:07:55va är det som är bra med macAtt den funkar. Apple gör såväl mjukvaran som hårdvaran, allt lirar ihop sömlöst. Det säger ju sig självt att ett system (Win) som ska stödja hårdvara i tusentals konfigurationer från hundratals tillverkare har större risk för felaktigheter. Jag har haft MPB i 10 år nu, ska snart beställa min tredje. På dessa år har datorn "hängt" sig 1 gång, och antalet timmar jag behövt lägga på något strul med datorn räknar jag på ena handens fingrar.
Citat från: Labold skrivet 06 mars 2011, 19:42:02Citat från: smurfen72 skrivet 06 mars 2011, 19:07:55va är det som är bra med macAtt den funkar. Apple gör såväl mjukvaran som hårdvaran, allt lirar ihop sömlöst. Det säger ju sig självt att ett system (Win) som ska stödja hårdvara i tusentals konfigurationer från hundratals tillverkare har större risk för felaktigheter. Jag har haft MPB i 10 år nu, ska snart beställa min tredje. På dessa år har datorn "hängt" sig 1 gång, och antalet timmar jag behövt lägga på något strul med datorn räknar jag på ena handens fingrar.Tycker windows funkar kanon numera annat var det på w98 ans tid. Men det vore kul att prova nått annat har provat ubuntu och det funkade bra men det gör windows också så jag blev inte frälst har inte provat mac än men det kanske är dags det enda jag provat från apple var itunes och det tyckte jag var men är inte macarna dyra.
Citat från: smurfen72 skrivet 06 mars 2011, 19:58:34Citat från: Labold skrivet 06 mars 2011, 19:42:02Citat från: smurfen72 skrivet 06 mars 2011, 19:07:55va är det som är bra med macAtt den funkar. Apple gör såväl mjukvaran som hårdvaran, allt lirar ihop sömlöst. Det säger ju sig självt att ett system (Win) som ska stödja hårdvara i tusentals konfigurationer från hundratals tillverkare har större risk för felaktigheter. Jag har haft MPB i 10 år nu, ska snart beställa min tredje. På dessa år har datorn "hängt" sig 1 gång, och antalet timmar jag behövt lägga på något strul med datorn räknar jag på ena handens fingrar.Tycker windows funkar kanon numera annat var det på w98 ans tid. Men det vore kul att prova nått annat har provat ubuntu och det funkade bra men det gör windows också så jag blev inte frälst har inte provat mac än men det kanske är dags det enda jag provat från apple var itunes och det tyckte jag var men är inte macarna dyra.Jo, de är dyra. Köpes om man vill ha det bästa. Som Thermia ungefär då
Visst finns det gratisprogram, att det sen är stabilare, läckrare och mindre utsatt för virus och skit. Gillar framförallt starttiden och den extremt genomtänkta styrplattan
Citat från: 109an skrivet 06 mars 2011, 19:37:14Visst finns det gratisprogram, att det sen är stabilare, läckrare och mindre utsatt för virus och skit. Gillar framförallt starttiden och den extremt genomtänkta styrplattanBra någon minut tidigare så frågades det om erfarenhet ...