0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Förresten vad är det med Allroad som är så speciellt, jag avskyr dessa billiga plastsköldar man sätter på snygga bilar.Förr fick man betala extra för att lacka plastdetaljer, numera betalar man för att förfula bilen med naken plast, fattar nada...
12% är det högsta jag hört ngn få på en kundspecifik bil men lycka till! ThumbsupAnnars finns ju alltid Dacia Buster.Förresten vad är det med Allroad som är så speciellt, jag avskyr dessa billiga plastsköldar man sätter på snygga bilar.Förr fick man betala extra för att lacka plastdetaljer, numera betalar man för att förfula bilen med naken plast, fattar nada...
Dels finns det ställen som ger rabatt på tjänstebilar pga att de vet att det är en bra affär (rätt enkel, med chans att sälja mer till samma bolag) och dels brukar bolag ha rabatter hos vissa bilhandlare.T ex Ericsson eller dyl har garanterat avtal med någon handlare om bättre priser.Sen kan du själv pruta utan att skämmas!
Men nu handlar det ju inte om att du skall pruta 3000:- egentligen, du har ju redan fått 43000:- i rabatt och vill ha ytterligare 3000:-, det har många som läst dina inlägg missat.Pris på bil är 361000:- du får 12% rabatt (43000:- ungefär) och då blir priset 318000:- som är 3000:- över er gräns.43000:- är i mina ägon en väldigt bra rabatt och jag tror att ytterligare 3000:- kan bli svårt.Apropå Allroad, köp en A4 med komfortfjädring istället, har för mig att det är ett tillval som faktiskt är gratis, då blir den inte stötig som med idiotiska sportchassit.
Om handlarn går med på ytterligare nästan en 1% rabatt så är det ju automatiskt en ny rabattsats, nästa som vill beställa vill ju åxå ha 13% så det är inte bara 3k det handlar om.