0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När skall man sätta stoppdatum för vad som är Svensk kultur? Skall vi bestämma dagens datum så att de utländska influenserna såsom julfirande, vår nuvarande majoritetsreligion, potatis som basföda, redan anammade låneord, med mer, med mer, med mer får vara kvar. Jag skulle avsky att missa dessa saker nämligen, eller kan man låta landet utvecklas så som det faktiskt gjort fram tills nu? Förändringar sker löpande, och det mesta vi tar för givet har med största sannolikhet kommit till oss från andra kulturer.Så hur enkelt är det egentligen Fidusen?
Så det är alltså då bara burkan och endast burkan du är emot? Då har jag inget att invända, jag ser heller inte att den är något som är positivt. Jag fick intrycket av att du tyckte att alla som kommer hit SKALL anpassa sig efter våra traditioner, kanske mest för att det var det du skrev.
[quote author=Dr Chun-Lan link=topic=40501.msg392919#msg392919 har på fullaste allvar gett mina ungar lov att ta med sina slagträn om problemet skulle riktas mot dom,sa till min älsta grabb att bilda packt med 6 andra å ta med era slagträn så e problemet snart löstdet e ju bara att slå en home run mot knät så e problemet löst hjälps alla till med det så tror jag dom inblandade fattar vinken för pedagogiska samtal å skit verkar inte bita i nån större omfattning
Hej alla vänner, livet är fullt av överraskningar. Jag trodde att det var vuxna vänner på detta forum!!!En rånarluva ingår ju utrustningen av en kriminell handling, borde därför beslagtags, eftersom det är en kriminell utrustning. Väcker hos många smärtsamma minnen. Har själv haft två inbrott i vårt hem, då kan man inte förstå, att vuxna kan tillåta barn och ungdomar att ha sådana luvor.Har blivit rånad i Jerusalem av en arab, kanske var han en muslim.Har förlåtit de som har förbrutit sej mot oss, så nu är jag fri från hat.Vänligen Sune