0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag behöver byta bort min gamla Audi A4 och har sneglat lite på Volvo. Vad tror ni, är Volvo V60 en bra bil? För liten om man skaffar barn? Dåligt andrahandsvärde? Andra tankar, postiva som negativa, är hjärtligt välkomna. Jag känner väl att jag har lite svårt att lämna Audi som märke, men min plånbok har absolut inga problem med det
Jag har funderat på att ta en V60 som tjänstebil när det blir dags för byta. Har idag en V70 -09 som går som en klocka och är (tvärt emot Kia Ceed) den tystaste och körvänliga bil jag haft. Stolarna är lite väl hårda (Momentum halvskinn) och man sitter bättre i vår andra bil XC70 -01.Det blir intressant att se vad du tycker efter provkörningen. När det är dags för nästa service ska jag försöka få en V60 som lånebil. Då hinner man prova den ordentligt./Raptor
Citat från: Raptor skrivet 17 februari 2011, 19:43:49Jag har funderat på att ta en V60 som tjänstebil när det blir dags för byta. Har idag en V70 -09 som går som en klocka och är (tvärt emot Kia Ceed) den tystaste och körvänliga bil jag haft. Stolarna är lite väl hårda (Momentum halvskinn) och man sitter bättre i vår andra bil XC70 -01.Det blir intressant att se vad du tycker efter provkörningen. När det är dags för nästa service ska jag försöka få en V60 som lånebil. Då hinner man prova den ordentligt./RaptorJo jag har heller aldrig sagt att Ceed skulle vara ett alternativ, den är bullrig och också väldigt stötig, den kommer dessutom att bytas ut nästa år mot en helt ny modell.Det jag har pratat är nya modeller och större som i Kias fall dessutom är designad av den som står bakom Audis framgångsrika design, att de säljer slut överallt gör tyvärr att vi får vänta i Sverige innan de kommer hit.