Tror att det utspelade sig i början/mitten av -80 talet. ?
Förutom bankomater så fanns det minuten automater kan ev varit kopplade till SEB ?
Grejen var om jag minns det rätt att "Minutenmannen" satte tejp eller dyl framför sedelmynningen så att den ovetande kunden ej fick ut/fram sina surt ärligt förtjänade kontanter. När kunden med slokande axlar begav sig iväg ifrån minutenautomaten så passade den lömska/sluga "Minutenmannen" på att lossa tejpen eller vad det nu var som hindrade stålingarna att dyka fram, och gick därifrån med den lurade kundens pengar...
TROR att jag höll på att råka ut för något liknande idag
Var på banken idag för att ändra lånehandlingar. Då jag med familj skall unna oss en utlandsresa ( inte Egypten) frågade jag om man kunde växla till sig lite Evros. Vart hänvisad till bankomaten utanför som tydligen även kunde lämna Evros. Glad i hågen ställde jag mig i kö framför bankomaten. Retade upp mig på att personen som stod framför automaten tog god tid på sig. (Vi inom Stockholmsområdet hatar att köa "i alla fall jag)
Efter någon min var han ialla fall klar. Nästa kund gick det snabbare för. Sedan vart det min tur tryckte på knapparna för 500 Evros. Ut kommer det en ynka j*vla 20 Evro samtidigt som jag ser hur resten av pengarna ligger å snurrar innanför den otroligt smala springan. Smålänning som jag är gräver jag in mina tjocka isterbandsfingrar i springan å lyckas med få ut den här låssasvalutan som kallas Evros.Märker samtidigt att det har dykt upp en person bakom mig. Förklarar för vederbörande att bankomaten är trasig. Han låssas inte förstå Svenska. Då knackar jag på fönstret till banken för att få kontakt med bankpersonalen då försvinner han som en avlöning.
Så här efteråt när jag har fått smälta det hela lite tror jag att höll på att bli rejält blåst.
Mvh tyke