0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Går det att få en fax att funka via IP-telefon?
Jag har bredband hos Telia med 12-24 Mbit/s, ett modem kopplat i första jacket och en router plus telias Ruckus Mediaflex för trådlös digital-TV kopplad till modemet.Jag kör alltså två datorer över ett trådlöst nätverk och ser på TV nere i gillestugan med trådlös överföring från Ruckus accesspunkt. Nu funderar jag på att även ändra abonnemanget från fast via jacket till fast via bredbandet och samtidigt byta ut mitt modem och routern mot Telia Smart med inbyggd router.Om jag fattat det rätt, ska jag då slippa den fasta avgiften på 165:- i månaden. Det jag funderar över är, kan jag behålla mina vanliga telefoner i de jacken där de är idag utan att göra något, eller måste de kopplas på något annat sätt eller försess med andra typer av inkopplingar.Det jag har just funkar perfekt, jag har bättre bild på TVn än jag haft med Viasat och även ljudet är bättre, men allt detta beror nog på att jag använde min gamla Nokia med scartkontakt, medan jag kör Telias TV via HDMI.Jag har haft Telia under många år och har aldrig haft några problem, bortsett från ett tillfälle då de grävde av en kabel någonstans. Jag har bra signal och hyfsad hastighet, för det mesta runt 17-18 Mbit/s.erp
Citat från: tipo874 skrivet 07 februari 2011, 17:25:22Går det att få en fax att funka via IP-telefon?Ingen aning, är det nån som använder fax nu för tiden?