0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Titta bara här på forat:hur många har vedpanna,men låter den "stå" och kör istället vp med borra.
Varmvatten från vp är inga problem är inte många som duschar i 55 grader vv från min 1245a räcker bra till att diska stekpannan i och då har jag den på normalinställning. Går det inte att sätta i en pelletsbrännare i pannan om man vill hålla på med pellets.
Citat från: smurfen72 skrivet 18 januari 2011, 17:40:14Varmvatten från vp är inga problem är inte många som duschar i 55 grader vv från min 1245a räcker bra till att diska stekpannan i och då har jag den på normalinställning. Går det inte att sätta i en pelletsbrännare i pannan om man vill hålla på med pellets. När mina ackar har sjunkit till 50 gr får man ut 40 i dushen,men det är gränsfall..... om en vp jobbar max med värme till golvslingorna-hur mycket vv finns det då?Går det att bada=200l 40gr??
Du har rätt!slinga i 500 l acken.Om det bara är 43 gr i din vvb-riskerar du inte att få legionella?! Dom gillar ca40gr!.Produceras det vv du pratar om utan hjälp av elpatron? och isf-när går den in?