0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Funderade på en sån box med multiabonemang och en standard box då blir det tre kablar. Jag läste att man fick med ett huve med 4 utgångar Thumbsup Behöver huvudet ström också? Kan inget om parabol för jag har kört boxer de tio senaste årenHur känsliga är de mot snö på tallriken? måste man ut och sopa av den om det snöar
Gubben min fick installerat Viasat HD box med inspelning och hade tidigare en "vanlig" box utan vare sig hd eller inspelning.Montören bytte huvud till ett som jag inte minns vad det hette men iaf så klarade det huvudet både inspelning av en kanal och uppspelning av en annan på samma kabel.Det var någon form av Multi huvud.Kanske bara fungerar för Viasat iofs.
Har du möjlighet att vänta någon månad så kommer CD ut med en ny inspelningsbar HDbox.Den som är ute nu har haft en hel del strul över tiden, både mjukvaru o hårdvarumässigt.
Citat från: Fisherman skrivet 13 januari 2011, 08:36:30Gubben min fick installerat Viasat HD box med inspelning och hade tidigare en "vanlig" box utan vare sig hd eller inspelning.Montören bytte huvud till ett som jag inte minns vad det hette men iaf så klarade det huvudet både inspelning av en kanal och uppspelning av en annan på samma kabel.Det var någon form av Multi huvud.Kanske bara fungerar för Viasat iofs. Huvudena är standard, och du behöver ett multihuvud för att kunna ta emot två kanaler samtidigt (eller två separata paraboler).
SatCR
Tackar för tipset ! Igår damp det ner i brevlådan reklam från CD. De bjöd ut ett paket med just den boxen med tallrik och installation och allt . Boxen till rabatterat pris , dock med 250gb HDD vilket jag tycker är väl lite när det är HD som ska inspelas - räcker inte till många timmar . Vet nån vad den nya boxen är för märke , modell , typ , HDD-storlek ?