0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad är den dockad mot ? jag misstänker att du har en 700. vilken ålder är det på fastigheten trä eller stenhus?det har varit ca 10 grader kallare i januari 2010 mot januari 2009. i medel temp. många av dom timmarna bör en luft-vatten värmepump stå.när din insatalltör startade maskinen kolla han pressostaterna överhettning underkylning hetgas förångning . mätte han fram täta ut.c-c
vad har han ställt drift termostaten på ? har han satt någon larm lampa åt dig ?c-c
Jag har haft en "värmeexpert" här tre gånger som kollat upp det hela, och han tror att det inte passar vårt golvvärmesystem. Varmluft cirkulerar mellan golvreglarna.
Citat från: WS skrivet 03 mars 2010, 07:23:32Jag har haft en "värmeexpert" här tre gånger som kollat upp det hela, och han tror att det inte passar vårt golvvärmesystem. Varmluft cirkulerar mellan golvreglarna.Finns det plats att stoppa in ytterligare luftvärmare till golvvärmen?Det bästa vore nog att skaffa en luftvärmare till och seriekoppla.
Det finns alltid en lösning.allt beror på hur man kopplar det .och var man lägger spetsen till ett sånt system du har. vvs teknik.Ingen värmepump är bättre en dom förutsättningar den får att jobba emot. till ditt problem finns en lösning c-c