0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag kan bräcka dig lite Var också i Frankrike i augusti. Gjorde av med 11,8 KWh/dag för all el. Innomhustemp 18 grader, tanken (EcoEl) ligger alltid kring 50 grader på sommaren.Gissar att det som drar ström är kyl/frys, FTX:n (2-3 KWh/dag) och några lampor.
Mina datorer + TV + Video tar + lite lampor gör dessa 5 kWh-Vi ligger hela sommaren på genomsnitt 40kWh/dygn ( inkl 3kWh takfläkt + 2kWh för kyl/frys etc...)2-3h VP drift till VV 5 personer med dusch och VV i kök etc.
Citat från: FredrikO skrivet 29 augusti 2005, 21:45:58Jag kan bräcka dig lite Var också i Frankrike i augusti. Gjorde av med 11,8 KWh/dag för all el. Innomhustemp 18 grader, tanken (EcoEl) ligger alltid kring 50 grader på sommaren.Gissar att det som drar ström är kyl/frys, FTX:n (2-3 KWh/dag) och några lampor.CarMan se detta inlägg hur kan du om du är hemma ha bara 5 kWh mer förbr per dygn.Bara spisen till med matlagning och 1 tvätt överstiger du dessa 5kWh.Ni måste snåla mycket med EL. CiteraMina datorer + TV + Video tar + lite lampor gör dessa 5 kWh-Vi ligger hela sommaren på genomsnitt 40kWh/dygn ( inkl 3kWh takfläkt + 2kWh för kyl/frys etc...)2-3h VP drift till VV 5 personer med dusch och VV i kök etc.
Obs därifrån fick jag mitt önskemål att ha pool, men i sverige tyckte jag det är för kallt med utom hus pool.