0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hmm, jag märker att det verkar vara ljummet intresse med denna klurighet.Man skall naturligtvis byta paket om man får chansen. Då har man dubbelt så stor chans att få värmepumpen
Citat från: Fattiglapp skrivet 23 december 2010, 15:50:00Hmm, jag märker att det verkar vara ljummet intresse med denna klurighet.Man skall naturligtvis byta paket om man får chansen. Då har man dubbelt så stor chans att få värmepumpen Du måste ge oss lite betänketid...När du väljer första gången är din chans 1/3. Om du sedan byter ökar chansen till 2/3. (förutsatt att tomten stampat bort ett felaktigt alternativ)
Nu behåller jag mitt paket. När jag valde hade jag 2/3 chans att välja rätt, mina chanser kommer inte att öka om jag byter. att det återstående paketet innehåller en värmepump är sannolikt fel.
Citat från: 2000 skrivet 23 december 2010, 16:17:47Citat från: Fattiglapp skrivet 23 december 2010, 15:50:00Hmm, jag märker att det verkar vara ljummet intresse med denna klurighet.Man skall naturligtvis byta paket om man får chansen. Då har man dubbelt så stor chans att få värmepumpen Du måste ge oss lite betänketid...När du väljer första gången är din chans 1/3. Om du sedan byter ökar chansen till 2/3. (förutsatt att tomten stampat bort ett felaktigt alternativ)Chansen är egentligen hela tiden 50% eftersom ett tomt paket automatiskt kan räknas bort vid första valet - Tomten vet ju vilka som är tomma och stampar sönder ett av dem oavsett vad du väljer.Rent statistiskt spelar det altså ingen roll vad du väljer.
Ja, Raffen bör gå med på det, men inte Rickard.