0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Du får väl fortsätta strypa de varma raddarna då? Du har ju själv konstaterat att tempen i den kalla ökar när du stryper de varma, dvs du gör rätt.
Skulle ju krävas enorma strypningar.Frågan är om det inte borde sitta någon strypsak direkt på slingans rör eller något så jag stryper allt redan vid t-kopplingen...för annars är alla radiatorer nere på max strypning - igen...
Är den kalla radden fullt öppen? Det ska den naturligtvis vara.Vet du hur rören är dragna, finns det nån chans att det står luft kvar i systemet och bromsar?Kalla radden var på näst högst flöde, ändrade nu till högsta...Edit:Förresten, du har en push sitter på golvvärmen va? Vad har du för diff över den? push.. jag kommer bara åt att mäta på plaströren som kommer upp från golvet och då är det bara 1 grad i diff..Edit2:Sen vill jag även påpeka att när diffen är för liten ska man strypa. När den är för stor ska man öppna. Det är lätt att göra en rejäl tankevurpa här, om man inte tänker... det är möjligt att jag gjort denna tankevurpa nyligen men det tänker jag ALDRIG erkänna! Um, okej, är du säker?För jag har strypt de med för hög diff, och ökat flödet på de med förliten diff.... ökar jag borde det ju ge mer värme, å mja, um.... hum...
push.. jag kommer bara åt att mäta på plaströren som kommer upp från golvet och då är det bara 1 grad i diff..
Um, okej, är du säker?För jag har strypt de med för hög diff, och ökat flödet på de med förliten diff.... ökar jag borde det ju ge mer värme, å mja, um.... hum...
Men vilket krångel, räkna ut tryckfallen i systemet och få fram de kv-värden du behöver för varje radiator. Mycket jobb att göra det manuellt men det finns ju program, t ex : http://www.purmo.com/se/purmo-master.htm (Funkade bra för mig, trots att jag inte har just sådana radiatorer, valde de med ung samma mått/effekt.)Sedan kan du ev justera om du inte är nöjd med någon enstaka radiator. I mitt fall har jag 6-lägen på strypningen, ibland hamnar man mitt emellan och får välja högre eller lägre värde.Detta borde installatören har gjort åt dig från början...