0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
En bekant har en MacBook, han bara öppnar locket så är den igång.När jag startat min dator brukar jag sätta på kaffe, sedan loggar jag in, när kaffet är färdigt och upphällt är förhoppningsvis datorn igång, men det är inte alltid det.Ändå har jag tagit bort autostart på de flesta program som hade det, så datorn får stå på tills jag lägger mig när den väl startat
Citat från: Fattiglapp skrivet 12 december 2010, 21:14:17En bekant har en MacBook, han bara öppnar locket så är den igång.När jag startat min dator brukar jag sätta på kaffe, sedan loggar jag in, när kaffet är färdigt och upphällt är förhoppningsvis datorn igång, men det är inte alltid det.Ändå har jag tagit bort autostart på de flesta program som hade det, så datorn får stå på tills jag lägger mig när den väl startat Funkar precis lika bra att göra så på en vanlig bärbar med Windows 7, startar på några sekunder...Allt handlar ju om inställningar mm
Installera Linux eller skaffa en Mac så slipper ni problem med att datorn blir slöare och slöare och antivirus, antispyware, etc som tar halva datorkraften...
Citat från: purjo__ skrivet 12 december 2010, 22:38:24Installera Linux eller skaffa en Mac så slipper ni problem med att datorn blir slöare och slöare och antivirus, antispyware, etc som tar halva datorkraften...Är det så....? Varför är det så?Är Microsoft så dåligt programmerat? eller vad?
Citat från: BosseBus skrivet 12 december 2010, 22:54:31Citat från: purjo__ skrivet 12 december 2010, 22:38:24Installera Linux eller skaffa en Mac så slipper ni problem med att datorn blir slöare och slöare och antivirus, antispyware, etc som tar halva datorkraften...Är det så....? Varför är det så?Är Microsoft så dåligt programmerat? eller vad?Varför Windows blir slöare och slöare och kräver diverse rensning av register, defragmentering, etc beror i grunden på en dålig design. Det tråkiga är att det har varit likadant sedan windows-95, men MS tycker väl att dom inte behöver bry sig eftersom dom ändå har 90% av marknaden... Tåkigt bara för alla användare som aldrig har upplevt nåt annat och som tycker det är helt normalt att hålla på med dessa städningar och omstarter titt som tätt...Att det (i princip) bara är Windows som har problem med virus beror till största delen på att Windows har så stor del av marknaden. Det är inte intressant att lägga ner tid på att skapa virus för en plattform som bara 3% använder.
Ja jag anser ju att Microsoft kan inte och har aldrig kunnat göra nått ordentligt de smetar på mer skit bara så man inte ska förstå att det är DOS hela tiden.Dirty operating systemVad ska man satsa på när det gäller pc... Linux..eller och i så fall vilken distribution då?