0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Säkert gammalt hyreshus, och VV- temp säkert rätt temp med VVC, och gubben hade svagt imunförsvar och flera andra krämpor..undrar omndet bodde fler i huset?
Vid en epidemi orsakad av Cryptosporidium i Milwaukee avled cirka 100 människor.Detta hade förstås inget med värmepumpar att göra.Men.Det var faktiskt flera fall av legionella i Sundsvall i år, fem tror jag. Högtrycksrengöring av bassänger i reningsverket var orsaken. Alltså inte vp där heller. Men troligen massiva doser när man inte följde anvisningarna (andningsskydd).
Det var faktiskt flera fall av legionella i Sundsvall i år, fem tror jag. Högtrycksrengöring av bassänger i reningsverket var orsaken. Alltså inte vp där heller. Men troligen massiva doser när man inte följde anvisningarna (andningsskydd).
Har fortfarande inte hört talas om någon i villa/småhus som blivit drabbad
Citat från: Lmf skrivet 08 december 2010, 13:54:57Har fortfarande inte hört talas om någon i villa/småhus som blivit drabbadhttp://www.smittskyddsinstitutet.se/upload/Publikationer/Legionella-2006.pdf
Det är lätt hänt, avloppsledningar och dagvattenledningar till fastigheter ser likadana ut, och ligger bredvid varann.I branschen räknar man med att någon procent av alla installationer blir fel.Jag tror INTE att de hittat rätt hus bara för att de hittat ETT hus med avloppet felkopplat.Det vore ett under om det inte fanns fler felkopplingar i hela Östersund.