0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan väl tillägga att jag gör en viss skillnad på exempelvis chattar och möjligen även forum, mot tillexempel annonser, manualer, tidningsartiklar, insändare osv, som kanske känns mer publikt (även om det egentligen inte är det). Sen finns det en kategori människor som inte är uppväxta med datorer, de som är något äldre, som kanske får kämpa med att över huvud taget hitta bokstäverna på tangentbordet, där uppgiften att samtidigt trycka ner ytterligare en knapp (shift) kanske blir övermäktig.Jag personligen ser det som lite av en stolthet att skriva så korrekt som möjligt (inte för den sakens skull sagt att jag inte kan göra fel, jag vill inte på något sätt vara skrytsam), men jag har förstått att många inte tycker att det är så noga hur man skriver på nätet. Det är många också som skriver med ENBART VERSALER, SOM UPPENBARLIGEN HAR MISSAT GRUNDKURS 1A: VERSALER PÅ NÄTET INNEBÄR ATT MAN SKRIKER! (Håll med om att det känns otrevligt att bli skriken åt på det där sättet..)Dom jag huvudsakligen riktar mig till är dock dom som inte kan skriva ordentligt i någon situation, som alltid skriver som en treåring oavsett om det är för hand, om dom författar en annonstext eller om dom chattar. Dessa individer ser jag nog ner på, skulle jag nästan våga säga.