0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tänd pannan och vänta en stund med att fylla den full, funkar så hos mig i allafall att man fortare kommer upp i bra temp innan den matas full med ved sen kan du ha fuktig ved också
Hur tänder du Albin pannan . i Botten eller toppen . Har du direkt spjället öppet i uppstarten innan du vänder lågan ?cocacola
Citat från: cocacola skrivet 27 november 2010, 19:48:21Hur tänder du Albin pannan . i Botten eller toppen . Har du direkt spjället öppet i uppstarten innan du vänder lågan ?cocacolaJag tänder honom i toppen. Jag har spjället öppet när jag tänder tills elden tagit sig ordentligt efter ett par minuter, då stänger jag det.
Citat från: kennykixx skrivet 27 november 2010, 21:47:17Citat från: cocacola skrivet 27 november 2010, 19:48:21Hur tänder du Albin pannan . i Botten eller toppen . Har du direkt spjället öppet i uppstarten innan du vänder lågan ?cocacolaJag tänder honom i toppen. Jag har spjället öppet när jag tänder tills elden tagit sig ordentligt efter ett par minuter, då stänger jag det.Låt det brinna minst 30 min innan du fyller hela pannan och stänger spjället tror det ska rycka mindre då.
Prova att låta den ta sig en stund till innan du vänder lågan . (en något större tänd sats) Nyfiken fråga vilken typ av albin är det du har?cocacola