Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Loggning/styrning  (läst 937 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad zac

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Kungälv
  • Antal inlägg: 201
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
Loggning/styrning
« skrivet: 24 november 2010, 18:59:12 »
hej, är det någon som har något bra tips på en enkel styrning ?
Jag har ett hus som påverkas ganska mycket av väder och vind, därför lyckas jag inte hålla ett komfortabelt inomhusklimat med bara värmepumpens styrning, inte heller med en innegivare. jag har därför beslutat att skaffa någon typ av reglersystem för att kunna reglera varje slinga för sig.

Jag har komit så långt att jag har en tempgivare i varje rum, jag har även ställdon till varje golvvärmeslinga. Dessutom har jag en DUC som jag inte får igång, jag saknar programvara och förmodligen även kunskap. Jag söker därför efter ett enklare alernativ, kanske något man kan styra från en dator som ändå står igång hela tiden för temploggern.

Alternativt om det går att få tag på några termostater som kan komunicera med dom givare jag har "K" givare tror jag det är.

Jag är ute efter något enkelt och prisvärt, och behovet är 14 I/O

Tacksam för alla tips.

« Senast ändrad: 24 november 2010, 19:02:10 av zac »
Nibe S1256. Pool40, FLM, Frikyla. 140m borrdjup varav 104m i berg, vattenytan står på 5m från marken. 200m2 Wirsbo golvvärme 2 plansvilla utanför gbg

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!