0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lätt att garva när man tror sig veta. Lödkopplingar med solder ring ser lite annorlunda ut än våra vanliga kappilärkopplingar. Solder ring innehåller redan allt som behövs för lödningen. Tillför bara värme så är det klartEDIT Stavfel samt förtygligande
Ungefär som ytmonterad elektronik alltså... Vad blir vinsten mot att tillföra lodet själv? Blir det bara snyggare med mindre spill, eller är det nån kvalitetsskillnad på själva fogen?
Citat från: utopiazz skrivet 24 november 2010, 10:15:53Titta där, nån vill markera lite tydligen. /RaptorMitt svar blev kanske lite väl spetsigt, ber om ursäkt för det :-[Och naturligtvis så löder man inte presskopplingar, iaf den ände som ska pressas.PS fast det har jag gjort iaf med kopplingar till vårt sommarvatten. Hade slut på 28 mm löd så jag tod helt enkelt ur o-ringen ur presskopplingen och lödde. Inte så snyggt men tätt blev det.
Titta där, nån vill markera lite tydligen. /Raptor
Citat från: Raptor skrivet 24 november 2010, 10:29:20Citat från: utopiazz skrivet 24 november 2010, 10:15:53Titta där, nån vill markera lite tydligen. /RaptorMitt svar blev kanske lite väl spetsigt, ber om ursäkt för det :-[Och naturligtvis så löder man inte presskopplingar, iaf den ände som ska pressas.PS fast det har jag gjort iaf med kopplingar till vårt sommarvatten. Hade slut på 28 mm löd så jag tod helt enkelt ur o-ringen ur presskopplingen och lödde. Inte så snyggt men tätt blev det.Lugna puckar och inga hard feelings. ThumbsupNöden har ingen lag. Man tager vad man haver.Du hade ju inte helt fel då man tydligen kan löda pressdelar /Raptor