0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jahaaa.. andra fingerborgen måste jag hitta då! Den har jag aldrig rengjort!
Jag märker också att det ibland står vp+tillskott utan att tillskott-lampan är tänd.
Om det är den på köldbärarsidan som du letar efter sitter den vid sidan av pumpen under skumplasthöljet som täcker ett par ventiler med mellanliggande filter.
Kör man på nivå 2, alltså 6 kW max tillskott, skall man se till att ramptidstimern står på så högt värde att det inte är risk för att 6 kW hinner gå in i situationer där 3 kW skulle räcka.
Ramptiden för 3kW är 150 minuter nu, ramptiden för 6kW minns jag inte.Just som det såg ut idag hade pumpen gått ca 80 timmar på ca 3 dygn med noll tillskott.Drifttid totalt sen installation (ca 5,5 år sedan) är 20600h och 540 tillskottstimmar.Rätt ok tror jag iaf.
Har dock inte tagit av isoleringen på rören för att kolla. Det är väl nästa steg.Tyvärr har de ju byggt in mycket av rören i någon låda som är ultratrång.
Är du säker på att 150 minuter är ramptiden (meny 8.3.4 på min pump)? Många blandar ihop den med tillskottstimern, meny 8.3.1. Tillskottstiden är bra, 540 timmar kan min pump göra av med på två år. Man ska inte behöva ta bort isoleringen på rören för att hitta filtret. På min pump sitter det tillsammans med några ventiler i en svart skumplastlåda, förmodligen finns det i den ultratrånga lådan. Filtret ser ut som en kulventil.