0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Är det en dålig idé att flagga såna "misstänkta" medlemmars inlägg för tex "Inlägget kan innehålla reklam, deltagaren har intressen i branschen", istället för att inte tillåta dom?Arbetsbelastningen skulle väl åtminstone minska, det måste ju vara ett jättejobb att hålla koll för moderatorernaSedan vad det gäller deltagare som deltar genom att säga A men inte B, och mest vill briljera och förvirra, och övertyga nybörjare om att de inte förstår något, tycker jag kan få bli varnade två ggr sen spärrade.
Ja ta mig med . för det handlar inte om att briljera eller förvirra. En standard lösning är bara att jacka på och kan beskrivas i detalj utan att det blir några fel (vilket jag påtalat flertal gånger) Men ett hus med okänt u-värde okänt distrubitions nät okänd radiatorstorlek okänd plats i pannrumett .okänt varmvattenbehov och massa andra fråget tecken .Ja då kan inte jag lämna ett exakt förslag i detalj innan jag gjort ett besök på plats . Som installatör känner jag det ansvaret att det jag skriver öppet som råd måste vara rätt.Du/ni ska göra investeringar på mycket pengar Och då ska det som görs vara rätt (Tycker jag) Så sanntos det finns inget "exakt" svar på alla frågor inom vvs . En del måste tas på plats . Värmepumparna Anpassas via produktval efter dom syften den ska anpassas i. Då Blir det Rätt och man får värmesystem som fungerar . Stannar värmepumpen av för hög retur är inte hela projekteringen rätt gjord , Det är inte tillverkare/värmepumpens fel. Det är någon annans.
Citat från: VP ORAKLET skrivet 24 november 2010, 07:44:57Hokanp Du förläser om Dewalt verktyg alltså? Säger bara Hilti. Dessutom sponsrar dem Bielkheden ThumbsupRickard. Om dem stora drakarna Nibe, CTC IVT Thermia. Dominerar tidningar och även tv med annonser. De pressar priserna så mkt det går osv. Då satsar dem inte på maskiner med R134a pga att dem blir lite dyrare. Detta för att det krävs en lite större kompressor för att få samma effekt som med R407c. Tar man R410A så kan man ta en lite mindre kompressor och få samma effekt. Vips så kostar märke X 10 kw maskin mindre än märke Y.Samma kompressorer sitter i lite mindre kända märken såsom Daikin Variscroll Ecozon Qvantum mm Sedan kan man nog fixa maskiner från de större aktörerna oxå om man verkligen vill.Man kan ju ta in offerter från olika leverantörer och inte bara 4 Nibe och 4 ctcMen detta är väl ingen bra information för folk eller hur. Använder Dewalt och har gjort så i många år. Finns säkert de som är lika bra eller kanske t.o.m. bättre. Men det är inte det som saken gäller. På BH så är det endast Bosch och kanske makita som det får skrivas bra saker om. Allt annat "spolas" bort. Det är därför som jag har propagerat så mycket för just Dewalt.Vad är Hilti ? och vad är Bielkheden Du skriver en massa om olika gaser och visst har COP betydelse och även så priset. För vår del så var det ljudnivån som var det viktigast. Luft/Vatten plaserad utanför ett sovrumsfönster. Jag är idag GLAD att jag valde en av de stora. Mitt i natten och om man går till förnstret så kan man höra en litet surr från fläkten men det är mycket litet. Vet de som har av de mindre märkena, de har fått lämna somrummet.
Hokanp Du förläser om Dewalt verktyg alltså? Säger bara Hilti. Dessutom sponsrar dem Bielkheden ThumbsupRickard. Om dem stora drakarna Nibe, CTC IVT Thermia. Dominerar tidningar och även tv med annonser. De pressar priserna så mkt det går osv. Då satsar dem inte på maskiner med R134a pga att dem blir lite dyrare. Detta för att det krävs en lite större kompressor för att få samma effekt som med R407c. Tar man R410A så kan man ta en lite mindre kompressor och få samma effekt. Vips så kostar märke X 10 kw maskin mindre än märke Y.Samma kompressorer sitter i lite mindre kända märken såsom Daikin Variscroll Ecozon Qvantum mm Sedan kan man nog fixa maskiner från de större aktörerna oxå om man verkligen vill.Man kan ju ta in offerter från olika leverantörer och inte bara 4 Nibe och 4 ctcMen detta är väl ingen bra information för folk eller hur.