0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lite samma fråga här.9 månader sedan pumpen startades första gången och följande står att läsa i tavlan:VP timmar 1409VP star ter 3495TS timmar 7Lite huvudräkning ger antal att starter/timme =2,5Undrar hur många starter/ timme som anses vara ett ok medelvärde??
Jag kolla just loggen och den höjer till 65 var 14 dag som inställt...men just varje höjning tar ju bara ca 15 min och styren räknar väl bara hela timmar och då kan de ju gå ett tag innan den rfäknar opp 1 tim.Polaris
Jag tycker inte att starter/drifttimme under ett helt år är ett särskilt intressant värde. Drifttimmar/start är kanske lite mer intressant (här: drygt 20 min). Men inte heller det säger väl särskilt mycket om man slår ihop värden från både sommar och vinter.
varje höjning tar ju bara ca 15 min och styren räknar väl bara hela timmar och då kan de ju gå ett tag innan den rfäknar opp 1 tim.
Nu har de gått ca 1 år sen ja körde igång och så här ser de utVP timmar 2166VPstarter 6100TS eltillskott 14Elförbrukning tot med hushållsström ca 14000 kwHur verkar det??Polaris
Min 1215-5 har efter 10 månader följande värden:VP starter: 3984VP timmar: 2834TS timmar: 27 (varav 12 första dygnet innan kollektorn anslöts) En mindre VP ger tydligen fler drifttimmar men färre starter...