0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.
Den borde räcka bra och så får man toppa med lite elpanna om det behövs.
Har funderat ett tag och kommer att välja en Ecopart 7,5 för att få bättre marginal och förhoppningsvis slippa dyr toppel som tillsats. Hittade även en anteckning om att slingan faktiskt ser ut att vara 240 meter men dock 32 mm slang. Har även lyckats hitta effekten på den gamla pumpen som var närmare 8,5 kW i toppeffekt med en kompressor på 2,3 kW, den jobbade mot en ackumulator tank på 1000 liter som numera är ersatt av en Elomax på 250 liter. Den gamla pumpen hade en kraftig Brine pump som hade bra snurr på Brine lösningen. - Nån som vet hur lång slinga den inbyggda pumpen i en Ecopart klarar? (Min är bara 240 meter men smalare slang.)- Vad de använder CTC för fabrikat av scrollkompressor i Ecoparten?Känns som det här blir en mera framtidssäker lösning som går att komplettera med större ackumulator om så behövs eller längre slinga.
- Nån som vet hur lång slinga den inbyggda pumpen i en Ecopart klarar? (Min är bara 240 meter men smalare slang.)
Hej Erik,tack för mycket intressanta värden! De skall jag jämföra mot verkligheten när pumpen så småningom är installerad.Jag skulle gärna vilja förstå lite mer hur du räknade ut motståndet i slangen samt kom fram till vad det blev för temp delta? Det var nog drygt 20 år sen jag höll på med liknade saker.