0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag drog på med hammaren och satte en tretummare i garageväggen och hängde upp ett utslitet däck med en rejäl skvätt med rapsolja i. Nu får det hänga där i vinter så får jag se om det börjar droppa ut på undersidan!? Får väl hålla koll och klämma lite och se om det blir mjukare där oljan ligger.
Det är en annan typ av gummi på insidan av däcket som skall hålla inne luften, denna kanske inte släpper igenom oljan heller ?
hej vart köper man binol grejset skulle ha velat testa det på mina småbilar...behöver ca 0.001 liten dl skulle lätt räcka hela mitt liv..så har nån nån liter över så köper jag gärna en dlvi har problem med att däcken torkar sönder då vi har sommar uppehåll...däcken e ju inte monsterstora direkt...fast det går hyfsat fort..tror det va med 3 st där från våran klubb..
å jag tror att man får smörja däcken har inte hört nått om det förr..
hej vart köper man binol grejset skulle ha velat testa vi har problem med att däcken torkar sönder då vi har sommar uppehåll...
Jag har 1,5 meter slitbana till en lastbil liggande på golvet... 20 cm bred ska klyvas och sättas på åkgräsklipparen. saipade vintermönster så jag får fäste för snöslungandet med den. Tiggde till mig den på en vulkverkstad. Är bara fundersam på hur jag ska få det att funka fullt ut. Någon ide?
Vad menar du? Hur du skall få fast slitbanan på stommen, är det vad du undrar?