Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: NÃ¥n som använder Facebook?  (läst 29525 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad Stig-H

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 343
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Liteuppochner
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #60 skrivet: 24 oktober 2010, 12:22:39 »
I våras såg jag en ung flicksnärta som fick en ny blänkande moppe av sin mamma. Medan man skrev kvitton mm så blippade det i mobilen och dottern knappade för fullt. Sedan då hon skulle åka iväg så skulle hon leda moppen förbi några parkerade fordon så det blev lite fram back för henne. Men med mobilen i handen så orkade hon inte backa och hålla i styret, så då tog hon till armbågen för att få grepp om styret utan att släppa eller tappa mobilen. Just innan hon trixat sig ut på "öppen" mark blippade mobilen så hon stannade och svarade på sms'et!!

Skulle köpa lite fil och snus häromkvällen. Framför mig stod en mamma med en runt +10 årig dotter. Mamman stod framme där man betalar och dottern plockade upp från vagnen och lade prylarna rätt vridna för kassörskan. MEN!!! Lite handikappad av att dels hålla i mobilen och dessutom läsa och svara på sms samtidigt. Mamman stod helt oberörd och varorna kom fram till kassan stötvis.
Gissa om irritationen växte i den kassakön? Innan dom packat ner varorna fick modern ochså ett sms som hon svarade på.

Lägger man då till fäjjsbokk i deras liv så är det nog inte mycket tid till annat!
Kom ihåg, det är aldrig för sent att ge upp!

Utloggad rabalder

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sydsverge
  • Antal inlägg: 224
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #61 skrivet: 24 oktober 2010, 12:58:09 »

Ja det är dina egna teorier och allmänna okunskap du grundar de siffrorna pÃ¥ mao  :D

Nu var det ju inte inställningen till FB som jag var ute efter att få fram från dig utan att det är ditt egna dravell du grundade dina siffror på,
alltsÃ¥ frÃ¥n dina egna överslagsberäkningar  :D

Sitter inte heller på FB 24/7 men klankar heller inte ner på de som gör det och gör egna överslagsberäkningar på det.

Det som stör mig med dig är inte hurvida du använder FB eller ej, det är nÃ¥t annat med din arrogans och självgodhet som stör mig  :-*

Istället för att klaga kan du väl dela med dig av dina djupa kunskaper inom området.

Utloggad "joka"

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2126
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #62 skrivet: 24 oktober 2010, 13:02:16 »

Ja det är dina egna teorier och allmänna okunskap du grundar de siffrorna pÃ¥ mao  :D

Nu var det ju inte inställningen till FB som jag var ute efter att få fram från dig utan att det är ditt egna dravell du grundade dina siffror på,
alltsÃ¥ frÃ¥n dina egna överslagsberäkningar  :D

Sitter inte heller på FB 24/7 men klankar heller inte ner på de som gör det och gör egna överslagsberäkningar på det.

Det som stör mig med dig är inte hurvida du använder FB eller ej, det är nÃ¥t annat med din arrogans och självgodhet som stör mig  :-*

Istället för att klaga kan du väl dela med dig av dina djupa kunskaper inom området.


Jag har FB, nyttjar det då och då och uppdaterar inte statusen för varje ny sak som händer i mitt liv...
Klagandet är behövligt när motparten bara än stönigt envis  ;)
Bosch CC160 med värmepump EHP 8 AW.
2010:18159kwh                
2011:12921kwh
2012:15189kwh
2013:13264kwh
2014:13064kwh
2015:12827kwh
2016:15483kwh
2017:13652kwh
2018:14399kwh

Utloggad rabalder

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sydsverge
  • Antal inlägg: 224
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #63 skrivet: 24 oktober 2010, 13:25:46 »
Klagandet är behövligt när motparten bara än stönigt envis  ;)

FörstÃ¥r ej begreppet "stönigt envis".  ::)

Men då du inte kan göra en bättre uppskattning själv så antar jag att du backar upp min. *vinkar*

Nu ska jag ut o byta däck på frugans bil studs





Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #64 skrivet: 24 oktober 2010, 13:47:06 »
   Ja , ja .  Var och en fÃ¥r nog vara pÃ¥ FB om de vill men jag blir irriterad pÃ¥ sÃ¥dana som är där och de samtidigt anser man är ett "pucko" om man EJ är där !   >:D
                Tyvärr tyvärr finns det individer med dylik Ã¥sikt !  knUp
 

              Jag syftar dÃ¥ inte pÃ¥ personer här pÃ¥ forumet utan sÃ¥dana här i min " by "  knUp
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2XförrÃ¥d=ca 70kvm. Allt värms frÃ¥n och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , BorrhÃ¥l 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad Pson

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 52
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #65 skrivet: 24 oktober 2010, 14:14:05 »
Vi är mÃ¥nga pÃ¥ mitt arbete som tycker att FB är ett dj.... otyg. Ett flertal "damer" tillbringar mycket av sin arbetstid där vilket innebär att dÃ¥ de upptäcker att de inte hinner med det de borde sÃ¥ gÃ¥r man till chefen och beklagar sig att de har sÃ¥ mycket att göra. Chefen gÃ¥r dÃ¥ runt pÃ¥ avdelningen och säger att de övriga damerna mÃ¥ste hjälpa dessa "överbelastade" damer som beklagat sig som sedan lugnt kan följa mÃ¥nga för dem okända personers nonsens skrivande pÃ¥ FB.  knUp
CTC EcoAir 107 V2 + EcoEl 1550 installerad jan. 2006. Enplansvilla 124 kvm byggd 1976.

Utloggad rabalder

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sydsverge
  • Antal inlägg: 224
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #66 skrivet: 24 oktober 2010, 14:34:55 »
Vi är mÃ¥nga pÃ¥ mitt arbete som tycker att FB är ett dj.... otyg. Ett flertal "damer" tillbringar mycket av sin arbetstid där vilket innebär att dÃ¥ de upptäcker att de inte hinner med det de borde sÃ¥ gÃ¥r man till chefen och beklagar sig att de har sÃ¥ mycket att göra. Chefen gÃ¥r dÃ¥ runt pÃ¥ avdelningen och säger att de övriga damerna mÃ¥ste hjälpa dessa "överbelastade" damer som beklagat sig som sedan lugnt kan följa mÃ¥nga för dem okända personers nonsens skrivande pÃ¥ FB.  knUp

Citera
Rabalder skrev:
3. Alla som söker jobb på vårt företag och skryter om FB account hamnar direkt i runda arkivet

Det gäller att mota Olle i grinden. knUp

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 35040
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #67 skrivet: 24 oktober 2010, 14:39:48 »
Hade jag en arbetsplats med anställda skulle jag spärra facebook. (Och VP-forum  ;) )
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad rabalder

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Sydsverge
  • Antal inlägg: 224
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #68 skrivet: 24 oktober 2010, 14:48:28 »
Hade jag en arbetsplats med anställda skulle jag spärra facebook. (Och VP-forum  ;) )

Då stter dom med sina appar i telefonerna istället fiR:

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #69 skrivet: 24 oktober 2010, 15:15:58 »
Vi är mÃ¥nga pÃ¥ mitt arbete som tycker att FB är ett dj.... otyg. Ett flertal "damer" tillbringar mycket av sin arbetstid där vilket innebär att dÃ¥ de upptäcker att de inte hinner med det de borde sÃ¥ gÃ¥r man till chefen och beklagar sig att de har sÃ¥ mycket att göra. Chefen gÃ¥r dÃ¥ runt pÃ¥ avdelningen och säger att de övriga damerna mÃ¥ste hjälpa dessa "överbelastade" damer som beklagat sig som sedan lugnt kan följa mÃ¥nga för dem okända personers nonsens skrivande pÃ¥ FB.  knUp

  Man blir sÃ¥ F---nnad när man hör dylikt . Sitta pÃ¥ arbetstid och pulla pÃ¥ med sÃ¥dant , och andra ska jobba häcken av sig för deras skull . SÃ¥dana damer brukar kunna kallas t.e.x  äggsjuka hönor ;D   De sitter väl med ena handen pÃ¥ datormusen och den andra handen i en annan mus ?   :D

   Jag själv brukar göra sÃ¥nt som har med jobbet att göra pÃ¥ datorn och därmed jämnt . Ibland kollar man snabbt vädret  men det sker ibland dessutom pÃ¥ fikapausen .
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2XförrÃ¥d=ca 70kvm. Allt värms frÃ¥n och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , BorrhÃ¥l 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad 5.2 racing

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #70 skrivet: 24 oktober 2010, 16:15:16 »
Jag gillar facebook. Jag tycker det är så skönt att höra hur folk beklagar sig över att folk sitter med fb hit och dit. Likaså folk som gnäller över att man lägger ut bilder o dyl. Orka bry sig.
Jag gör precis vad jag vill med min tid, vill jag dokumentera när jag tvättar bilen och lägga ut det på fb så gör jag det.

Folk gör som dom vill, jag gillar facebook.

Håller givetvis med om att det är störande när folk använder det fel och man själv blir sinkad/drabbad.

Utloggad pricken

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: 2,5 mil söder polcirkeln...burr
  • Antal inlägg: 1430
  • Karma +4/-1
  • Kön: Man
  • Fifaen vad det gÃ¥r, i buskar och hÃ¥r.....
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #71 skrivet: 24 oktober 2010, 16:36:42 »
Att det i pson´s fall är damer är inget annat än en tillfällighet. Det är i princip lika många "herrar" som missbrukar detta jävelstyg.
Ã…r 1 TOT 13213kWh VP 6373kWh
Ã…r 2 TOT 12611kWh VP 5614kWh
Ã…r 3 TOT 12873kWh VP 6147kWh
Ã…r 4 TOT 13807kWh VP 6787kWh

Ql med VP

Utloggad Rollster

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1273
  • Karma +0/-0
  • Fullständig Förbränning !
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #72 skrivet: 24 oktober 2010, 19:15:46 »
Jag gillar facebook. Jag tycker det är så skönt att höra hur folk beklagar sig över att folk sitter med fb hit och dit. Likaså folk som gnäller över att man lägger ut bilder o dyl. Orka bry sig.
Jag gör precis vad jag vill med min tid, vill jag dokumentera när jag tvättar bilen och lägga ut det på fb så gör jag det.

Folk gör som dom vill, jag gillar facebook.

Håller givetvis med om att det är störande när folk använder det fel och man själv blir sinkad/drabbad.

 Jo , folk gör som de vill ....  men gör det inte pÃ¥ arbetstid för det drabbar dÃ¥ lätt nÃ¥gon annan..... 
   Och när man även mÃ¥ste ha det i mobilen och överallt sÃ¥ har det ju blivit ett värre slags beroende !  Sjukligt ??  _/-
Älvsbyhus byggt 2004  1 1/2-plan , ca 124kvm , ekonomibyggnad inkluderande garage , gästrum/kontor och 2XförrÃ¥d=ca 70kvm. Allt värms frÃ¥n och med oct-2011 med Bergvärmepump Nibe 1245-10 , BorrhÃ¥l 210 meter varav 204 meter aktivt djup . Nibe UKV100 och 40
Förbrukning år 2022 Totalt 9524kwh varav bergvärmens andel är 3760kwh.
Antal starter under uppvärmningssäsong är 9-13st/dygn.

Utloggad 5.2 racing

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #73 skrivet: 24 oktober 2010, 19:36:17 »
Sjukligt?? Varför?

Vill folk hålla på med det så fine. Så länge det inte drabbar nån annan såsom arbetsgivare, folk i kön bakom, ambulanspersonal...

Vi tycker nog olika här... ;D

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2520
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Nån som använder Facebook?
« Svar #74 skrivet: 24 oktober 2010, 20:32:24 »
Ni har inte tänkt denna tanken:

Person A sitter och tjafsar om fåniga saker med okända på ngt nätforum 1-2h per dag.

Person B sitter och pratar med vänner och bekanta via Facebook 1-2h per dag.

Är det person A eller person B som är mest korkad?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!