0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Varför får inte jag ngn hjälp av Purjo måste man ha en Bosch då
Citat från: VP ORAKLET skrivet 23 oktober 2010, 08:40:53Varför får inte jag ngn hjälp av Purjo måste man ha en Bosch då Tjänster och GENTJÄNSTER... Förresten, har du lust att justera in mina radiatorer? tomte::
Men.....Det är ju dyrare med hög/låg än enkel tariff för dig enligt din pdf. :,v(
eftersom hushållselen verkar ligga i snitt runt 400kwh/månad vilket är ganska lågt så får du tvätta mycket för att det ska löna sig. Min känsla är att att allt fler elbolag går ifrån tidstariffer, min ovetenskapliga förklaring ligger i fler 3skiftsfabriker o fler som värmer med el än förr, dessa faktorer drar upp elförbrukningen nattetid relativt dagtid.
Citat från: rabalder skrivet 23 oktober 2010, 12:35:31eftersom hushållselen verkar ligga i snitt runt 400kwh/månad vilket är ganska lågt så får du tvätta mycket för att det ska löna sig. Min känsla är att att allt fler elbolag går ifrån tidstariffer, min ovetenskapliga förklaring ligger i fler 3skiftsfabriker o fler som värmer med el än förr, dessa faktorer drar upp elförbrukningen nattetid relativt dagtid. Ja det kan hända att du har rätt där med tariffen men abonnemanget togs när det enbart var en el-panna som värmde huset och då med en total förbrukning på runt 23000kwh skulle jag tippa på.Idag med VP:n skulle jag inte tro att jag kommer att komma upp i 15000kwh om året, räknat från 1/1-31/12.Har som mål att ligga på en total på mellan 12000-13000kwh per år.Tidstariffer finns allt idag på flera bolag men det kräver att man tar både el och nät från samma bolag.