0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Paypal är krångligt för kunder som inte tidigare betalt via dem, måste registrera konto o.s.v., ser ingen egentlig anledning att lägga in det om man har kortköp med säkerhetscertifikat.Vet inte huuur många köp jag slutat ut för att vissa nätsäljare bara kör med paypal...Kan inte tänka mig att jag är unik.
Jag använder swedbanks e-kort när jag handlar utomlands, kan inte finnas bättre.
2. Det är ganska dyrt att ta emot Paypal. De tar runt 5%.
3. Det är ganska osäkert mot bedragare. Det finns "kunder" som ser möjligheter att få saker gratis genom att först betala med Paypal och sedan lämna in felaktiga klagomål för att få pengarna tillbaka, vilket Paypal ofta går med på.
4. Kunderna känner sig säkrare med Paypal så det finns många kunder som inte skulle beställa på nätet på annat sätt.
Citat från: Ridax skrivet 14 oktober 2010, 11:00:392. Det är ganska dyrt att ta emot Paypal. De tar runt 5%.Beror på hur man räknar. Dom tar alltid 3:25kr, sen är det en rörlig del på 3,9% upp till 25kkr men det går att få rabatt på % satsen om man tar betalt i Euro
Citat från: Ridax skrivet 14 oktober 2010, 11:00:393. Det är ganska osäkert mot bedragare. Det finns "kunder" som ser möjligheter att få saker gratis genom att först betala med Paypal och sedan lämna in felaktiga klagomål för att få pengarna tillbaka, vilket Paypal ofta går med på.Jag har haft ett sådant ärende där köparen påstår att innehållet inte stämde överens med affären. Hur det slutade för köparen vet jag inte men PayPal litade iaf på mina uppgifter om att allt gått rätt till. I grund och botten handlar det om trovärdighet. En person som är "förstagångsköpare" har svårt att få rätt via ett klagomål mot en säljare som gjort många affärer utan anmärkningar. Samma gäller även åt andra hållet men en köpare som klagar mer än ett par gånger på kort tid har nog förbrukat sin trovärdighet