Isch vad många frågor.
Jag har läst (nånstans) att golvvärme anses vara något effektivare, pga lägre framledningstemperatur, men att man ofta eliminerar den vinsten med lite varmare inomhusklimat istället. Några enorma skillnade tror jag inte det blir, värmebehovet för ditt hus är ju lika stort oavsett hur radiatorerna ser ut. Om man får tro experterna här på forumet finns det däremot en hel del ekonomi att hämta på att ta sig tid att känna, kunna, och justera sitt klimatsystem ordentligt.
Beträffande dina fönster skulle jag tro att du lätt får kondens på insidan utan radiatorer. Jag återkommer i vinter i den frågan, jag har lagt golvvärme i mitt sovrum men den är inte igång än

Vi renoverar vårt hus, men har valt golvvärme endast i badrum (för komforten) och i ett sovrum (platsbrist). Dels för att jag inte har möjlighet att lägga GV i hela huset, så jag är rädd för att övriga golv ska kännas väldigt kalla om vissa håller en behagligare temperatur, men även för att jag inte tror mina gamla 2+1 fönster varken klarar av att hålla sig kondensfria eller att förpassa kylan till rätt sida glaset. Med moderna fönster är det nog annorlunda.
Som svar på fråga 6: Jag hade (har) spenderat timmar och åter timmar med sökfunktionen här på forumet och med Google.