0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: VP ORAKLET skrivet 03 oktober 2010, 19:33:26Vad nu, 2 mot en Samma gäller dig Purjo mät så vet vi ThumbsupTvå små mot en stor Jo, det skulle vara intressant att se hur bra dessa pumpar är injusterade från fabriken. Eftersom hela kylkretsen sitter i utedelen och inte rörs vid installationen så antar jag att en 'normal' installatör inte bryr sig om att justera nånting.
Vad nu, 2 mot en Samma gäller dig Purjo mät så vet vi Thumbsup
Citat från: VP ORAKLET skrivet 03 oktober 2010, 16:58:45 Japp jag kommer driva med dig tills vi vet att jag har fel Var stark Joka - Jag är på din sida.Tillsammans skall vi vinna över det där rökhalucinerande oraklet.
Japp jag kommer driva med dig tills vi vet att jag har fel
kommer jag åt med mina goda 132kg(som en röris ska väga ) så kommer oraklet åt at justera.Purjo . oavsett så hänger man på manometertstället/teston eller vad man har för en kontroll i samband med start . Det är nästan alltid en liten justering som behövs för att det ska bli optimalt Thumbsupcocacola
Jag tycker att alla "mekaniska" apparater förtjänar en service och kontroll speciellt om man spar rätt mycket pengar på dom . man mäter upp om det finns en temp diff över filtret, förångning /överhettning tryckgas överhettning kondenseringstemp /underkylning och inkommande temp på vatten och utgående .. är det sen en riktigt seriös installatör finns det även en flödes dokumenternade ventil Thumbsupdå mäts flödet upp och man ser vad värmepumpen lämnar i värme effekt.cocacola
Jo, det skulle vara intressant att se hur bra dessa pumpar är injusterade från fabriken. Eftersom hela kylkretsen sitter i utedelen och inte rörs vid installationen så antar jag att en 'normal' installatör inte bryr sig om att justera nånting.
C-C: Kolla om du får rotavdrag om du gör det själv via firman Ja men då är det fortfarande jag som får göra det finns inget tråkigare än att göra vvs jobb hemma cocacola