Jag har skrivit ut anvisningarna. Har lärt mig ganska mycket av dom. Även om jag inte fattar allt. Haft pumpen igång nu i 1 månad. Är 3 grader ute och 23 grader inne. Verkar funka bra än så länge. Slog fart på pumpen den 16onde aug, och har redan märkt skillnad på elräkningen.

Jag hade en gammal ctc pionjär oljepanna som gick på elpatron första året en elförbrukning på 27000kwh (2013) den pajade redan första året vi bodde här. Fick tag i en Elpannan med varmvattenberedare som provisorisk värme. En Elomin III från värmebaronen och en Metro varmvattenberedare på 200l. En elförbrukning på 32000kwh (2014). Dyrt men vi slapp frysa. Var inne på att köpa bergvärmepump. Men tyckte att det skulle bli för dyrt och omständigt. Så det fick bli en Nibe split. Nu när den äntligen är installerad gör man inte mycket annat än att vara i pannrummet. Så jävla intressant och är som ett barn på julaftons morgon. Tack Jonasb för bra anvisningar. Och tack bigfoot och Carl N för svar på mina frågor. Frågorna lär bli fler.