0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Fläkt??Menar du att det sitter en fläkt på kylskåpet.Var bör jag hitta den isåfall?
Även om du kollat dörrtätningen så kan det vara så att dörren hängre snett pga slitna gångjärn eller att dörren blivit skev. Vår dörr hade "ramlat" ner 3 mm pga sllitet gångjärn, löste sig med en metallbricka som shoms men tog ett tag att hitta.Listen kommer att se rak och fin ut men tätar dåligt. Du kan prova tätheten på listen genom att klämma fast en pappersremsa. Dra i remsan så märker du hur hurt eller löst den har klämts fast. Prova runt hela listen
Det brukar sitta en fläkt längst upp i kylskåpet som skall gå när dörren är stängd.Syns tydligt på den här bilden: http://www.gram.dk/Default.aspx?ID=54726
Hej!Du har säkert fel på termostaten, den är konstruerad så att den alltid ska låta förångaren bli +5 ºC innan kompressorn tillåts starta och på så sätt vara självavfrostande..Den kostar några hundralappar och går att byta själv om man har lite tålamod
Låter inte helt otroligt att det är felet.Går det att kolla/mäta upp termostaten på något sätt?Jag inbillar mig att termostatfel borde ge temperaturproblem också eller sitter det två termostater i skåpet?