0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Citat från: Ewald skrivet 12 augusti 2010, 12:09:20Ja, jag har sålt den, ... men den kostade ca. 4500 Kr i januari och nu sålde jag den för inte ens 600 Kr(ca.) ... eftersom den krånglade ... hoppas den nya fungerar felfritt i många år.Köparen gjorde ett förbaskat bra klipp om du köpte datorn i januari. Men det blir jäkligt dyra datorer om du köper ny så fort du drar på dig lite virus, malware, spioner etc. Om det är ett fysiskt fel måste man stå på sig som kund mot säljaren.
Ja, jag har sålt den, ... men den kostade ca. 4500 Kr i januari och nu sålde jag den för inte ens 600 Kr(ca.) ... eftersom den krånglade ... hoppas den nya fungerar felfritt i många år.
Kan det egentligen vara Windows 7 orskaer krångel med grafikkortet ? Det tyckte ngn.Vems fel är det i så fall ? Gäller garantin även då ?
frågan är väl om han formaterat om disken mellan installationerna
Citat från: Ewald skrivet 13 augusti 2010, 15:46:02Kan det egentligen vara Windows 7 orskaer krångel med grafikkortet ? Det tyckte ngn.Vems fel är det i så fall ? Gäller garantin även då ?Du måste förstå att mjukvara inte omfattas av datortillverkarens garanti. Hur skulle det se ut om tillverkaren skulle få stå för alla jädrans virus etc. Datorn fungera som en bil. Kan man inte byta olja själv får man lämna den till verkstaden. Om man inte byter olja går bilen därefter... fel på motorn? Garanti? Hänger du med?