0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
PS Välkommen till forumet!
Nej, jag hittade inte mailen på denna budget telefon! Men som sagt, gav upp denna telefon rätt snabbt, vågar nog sägs att apple lyfte det några snäpp, eftersom alla konkurenter kopierat/plagierat.Grattis MGkea, du har mobilernas Atlas! Förstår om du är nöjd! Åk och prova nya iphone så kanske du vaknar..och tar dig råd, men skoda och ericsson är i samma segment!Och om batteriet gå att byta eller ej, vad har det med användarvänligheten att göra??? Och lätt att byta batterie på iphone, men efter 2år har man nog köpt iphone 5!
Jag fattar inte att folk har hakat upp sig på att det inte(?) går att byta batteri - Visst, man måste skruva upp mobilen för att komma åt det, men det går att byta.Å andra sidan, hur ofta byter man batteri på en 'normal' mobil? Den Motorola jag hade år 96 förra årtusendet hade jag två batterier till för att klara mig hela dagen. Sen dess har jag kanske bytt batteri en gång vardera på 2-3 telefoner efter att de har tagit slut efter nåt års användning. Då spelar det ingen roll om det tar 30 sekunder eller 7 minuter att byta batteriet...
Citat från: purjo__ skrivet 04 augusti 2010, 13:31:21Jag fattar inte att folk har hakat upp sig på att det inte(?) går att byta batteri - Visst, man måste skruva upp mobilen för att komma åt det, men det går att byta.Å andra sidan, hur ofta byter man batteri på en 'normal' mobil? Den Motorola jag hade år 96 förra årtusendet hade jag två batterier till för att klara mig hela dagen. Sen dess har jag kanske bytt batteri en gång vardera på 2-3 telefoner efter att de har tagit slut efter nåt års användning. Då spelar det ingen roll om det tar 30 sekunder eller 7 minuter att byta batteriet...Man sätter ofta ingen direkt garanti på batterier. Tillverkningen av batterier är inte jämn. Vissa kan få ett batteri som inte fungerar så länge medans de flesta klarar telefonens livslängd. Har själv inte bytt ett orginalbatteri sedan Simens S1 som jag köpte 1994.
Jo, men många säger att iPhone är skit. Frågar man varför så funderar dom ett tag, skrapar lite med foten, tittar ner i marken och sen säger dom att det inte går att byta batteri i den.Det känns som att det har blivit ett standardargument för dom som har en förutfattad mening och aldrig har tänkt skaffa sig en egen uppfattning...
A lot of shiit..!! Byta batteri, gör man om 2-6år, och jag har då bytt tele då! Givetvis till ett nytt äppelskrutt! Har bytt batteri på en iphone 2, inga problem om man är normalhändig..