0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Bättre std utrustad än min Nibe 2025, som frös sönder i vintras.Har du isolerat 32 slangen?
Snitsigt.Din vp är betydligt bättre std utrustad än min Nibe 2025.14350 SEK (reparationskostnad) i ren kapitalförstöring efter den senaste vintern.....eftersom tråg/avlopp saknades.
Citat från: rocas skrivet 23 juli 2010, 16:45:13Snitsigt.Din vp är betydligt bättre std utrustad än min Nibe 2025.14350 SEK (reparationskostnad) i ren kapitalförstöring efter den senaste vintern.....eftersom tråg/avlopp saknades.Det är tur att man har satsat på tysk kvalitet. Enda nackdelen som jag har uppkplevt hittils med pumpen är att den är ganska stor. Å andra sidan ser den rätt så manlig ut. Vi får väl se i vinter hur bra det är med fläkten och utblåset på ovansidan...
Lite statistik:Veckorna innan jag bytte till VP låg jag på en snittförbrukning på ca 23kWh/dygn för enbart VV via elpatronen i ack-tanken (Några enstaka förmiddagar slog jag på rad-cirkpumpen nån timme om natten varit kall).Efter att ha kört min nya, knappt intrimmade, VP och elpanna i 9 dygn så har jag legat på ca 8kWh/dygn för värme och VV. Det har iofs mestadels varit ganska varmt, men några nätter har legat ner emot 10 grader och bottenrekordet är 5.5 grader från förra fredagen.